روسیه دومین قدرت نظامی جهان در سال ۲۰۱۵/ترکیه و رژیم صهیونیستی، دهم و یازدهم

پیشتر نیز روزنامه «اکسپرس» ایران را هشتمین قدرت نظامی برتر جهان معرفی کرده‌بود.در رتبه بندی سالانه قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان، روسیه پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار گرفت.

«آر بی تی اچ»؛ وبسایت گلوبال فایرپاور که به تحلیل و بررسی برترین قدرتهای نظامی جهان می پردازد در جدیدترین رتبه بندی سالانه، ۱۰ قدرت نظامی جهان را معرفی کرد.
در این رتبه بندی، تعداد تجهیزات جنگی و میزان بودجه دفاعی کشورها ملاک اصلی قدرت نظامی آنها در نظر گرفته شده است و قدرت هسته ای را شامل نمی شود. آمریکا با بالاترین بودجه نظامی و تجهیزات جنگی در جایگاه اول قرار دارد. بودجه نظامی آمریکا در سال گذشته میلادی به ۵۸۱ میلیارد دلار رسید. نیروی هوایی آمریکا از قدرت بیشتری نسبت به نیروی دریایی و زمینی این کشور برخوردار است. سرویس تحقیقات کنگره آمریکا در پایان سال ۲۰۱۵ از توسعه بازار سلاح های نامتعارف این کشور بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ خبر داده بود.
روسیه در جایگاه دوم این رتبه بندی قرار دارد. بودجه نظامی روسیه در سال ۲۰۱۵ میلادی با اختلاف زیادی با بودجه نظامی آمریکا، تنها ۴۶ میلیارد دلار بود. این درحالی است که علیرغم این میزان بودجه، روسیه موفق شده عنوان دوم قدرتمندترین نیروی نظامی جهان را از آن خود کند. بخش عمده قدرت نظامی روسیه، در نیروی زمینی خلاصه شده است.
چین جایگاه سوم قدرتمندترین نیروی نظامی جهان را در اختیار دارد. بودجه نظامی چین در سال گذشته میلادی ۱۵۵ میلیارد دلار بوده است. نیروی زمینی چین نسبت به نیروی دریایی و هوایی این کشور ارجحیت داشته است.
کشورهای هند، انگلیس، فرانسه، کره جنوبی، آلمان، ژاپن و ترکیه به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم این رتبه بندی قرار دارند . این مرکز، رژیم صهیونیستی را در رتبه یازدهم این جدول قرار داده‌است. این در حالی است که پیشتر روزنامه انگلیسی «اکسپرس» ایران را هشتمین قدرت نظامی برتر جهان معرفی کرده‌بود.
در انتهای این گزارش آمده است: آمریکا و روسیه بالاترین آمار تولیدات نظامی را دارند. تنها در سال گذشته میلادی ارزش معاملات تسلیحاتی آمریکا بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار و روسیه ۴۱.۷ میلیارد دلار گزارش شد.
تحلیلگران مالی «کردیت سوئیس» نیز پیش از این در رتبه سنجی مالی قدرتهای نظامی جهان، عناوین اول تا سوم را به ترتیب به سه کشور آمریکا، روسیه و چین اختصاص داده بودند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.