بنیتس: از آغاز دوره دوم ریاست پرس، بارسا ۲ برابر رئال جام برده است

سرمربی اسپانیایی پیشین تیم فوتبال رئال‌مادرید در انتقاد از رئیس این باشگاه، او را مسبب ناکامی‌های اخیر کهکشانی‌ها برای کسب جام دانست.

ارافائل بنیتس شب گذشته (چهارشنبه) پیش از دیدار رئال‌مادرید و رم در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، گفت‌و‌گویی با گری لینکر، بازیکن پیشین تیم ملی انگلیس و مجری حال حاضر شبکه BT Sport انجام داد و در آن اعتراف کرد که کم صبر و حوصله بودن فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال‌مادرید همچون هواداران این باشگاه دلیل بی‌ثباتی آن و ناکامی‌اش برای کسب موفقیت در قیاس با بارسلونا است.
بنیتس که دو ماه پیش به دلیل فشار فراوان هواداران و رسانه‌ها روی پرس، برکنار شد و سکان هدایت کهکشانی‌ها را به زین‌الدین زیدان داد، گفت: شما دقیقاً باید بدانید که در چند سال اخیر چه اتفاقاتی رخ داده است. حتماً می‌دانید که سرمربیانی مانند کاماچو، دل‌بوسکه، پیگرینی، مورینیو و آنچلوتی آمده‌اند و رفته‌اند، پس مربیگری در رئال‌مادرید کار آسانی نیست. شما به عنوان سرمربی رئال‌مادرید باید تمام کارها‌ را بی‌عیب و نقص انجام دهید و به محض اینکه مشکلی پیش آید یا مدیر باشگاه احساس کند که اشتباهی رخ داده است، به دردسر افتاده‌اید.
این مربی ادامه داد: در رئال‌مادرید در پایان هر فصل از شما انتظار می‌رود که بهتر و بهتر کار کنید چون در این تیم شما هر هفته دو بار تیم‌تان را هدایت می‌کنید و پنج روز هفته هم آن را تمرین می‌دهید. فکر می‌کنم که ما در رئال‌مادرید واقعاً می‌توانستیم موفق باشیم اما اعضای این باشگاه، هوادارانش و رئیس آن کمی عصبی بودند و به همین دلیل سرمربی را تغییر دادند.
بنیتس یک بار دیگر شایعاتی که در خصوص بروز اختلاف میان وی و کریستیانو رونالدو شکل گرفته بود را تکذیب کرد و اظهار داشت: رونالدو از شیوه تمرینات ما بسیار راضی بود چون تمرینات ما همراه با توپ بود. بازیکن طراز اولی در تیم‌مان داشتیم که تمرینات با توپ را دوست داشتند. رونالدو هم جزو آنهاست. او یک قهرمان است. رونالدو بازیکنی رقابت‌طلب است که همیشه می‌خواهد پیروز باشد و گل بزند و این خصلت برای یک بازیکن خوب است.
سرمربی اسپانیایی پیشین کهکشانی‌ها در پایان به مقایسه موفقیت‌های بارسلونا و رئال‌مادرید در فصول اخیر پرداخت و دلیل ناکامی کهکشانی‌ها در قیاس با رقیب دیرینه‌شان را اینگونه توضیح داد: مشکل این است که بارسلونا مدام در حال کسب پیروزی است و هدایت رئال‌مادرید هم کار سختی است. زمانی که بارسلونا خوب نتیجه می‌گیرد و به پیروزی‌هایش ادامه می‌دهد از شما به عنوان سرمربی رئال‌مادرید هم انتظار می‌رود که پابه پای این تیم نتیجه بگیرید اما بارسلونا ثبات دارد چیزی که رئال‌مادرید به خاطر تغییر مکرر مربیانش ندارد. کلید قهرمانی در لیگ، ثبات است و زمانی که شما فصل به فصل سرمربی تیم‌تان را تغییر می‌دهید، تیم را مجبور می‌کنید که کارش را سر بگیرد و به همین دلیل بوده که بارسلونا از آغاز کار پرس (در دوره دوم مدیریتش)، دو برابر و شاید بیش از دو برابر رئال‌ مادرید جام کسب کرده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.