تناسب درآمد‌ها و هزینه‌ها به هم خورده است

نایب رئیس مجلس گفت: نگاه حاکم تاکنون مسلط بر افزایش درآمد نبوده و روز به روز نسبت درآمد و هزینه در جامعه بر هم می‌خوردند.

محمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز (پنجشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) در نشستی با مسئولان کانون بازنشستگان کشور با اشاره به مشکلات موجود در سر راه بازنشستگان گفت: مشکلات مطرح شده از سوی عزیزان در خصوص معیشت، بهداشت و درمان و همترازی حقوقشان به حق بوده و باید برای رفع آن‌ها راهکاری اتخاذ کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد مشکلات و نابسامانی‌های موجود بر سر راه بازنشستگان اجماع نظری وجود دارد، افزود: نباید تصمیماتی گرفته شود که بر این مشکلات افزوده شده و بار بر دوش بازنشستگان را بیش از پیش کند.
وی با تاکید بر اینکه باید جلوی کارهای اشتباه گرفته شود، گفت: باید در مجلس قانونی مصوب شود که زمینه اجرای آن در جامعه وجود داشته باشد.
ابوترابی‌فرد ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با اتخاذ تدابیری به سمت رفع مشکلات جامعه بازنشسته حرکت کنیم.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه باید قوانین تصویب شده، زمینه اجرایی لازم را داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه در دولت گذشته مشکل ساختاری به کوتاهی در اجرای برخی قوانین منجر شد.
وی با بیان اینکه در جامعه نظارت وجود دارد و مغفول نمانده است، افزود: بسیاری از سوالات و استیضاح‌های مطرح شده در مجلس در همین چارچوب رخ می‌دهد.
نایب رئیس مجلس تاکید کرد: باید با یک طبقه‌بندی مناسب از مشکلات بازنشستگان راهکارهای مناسبی برای رفع آن‌ها با تعیین هیاتی در نظر بگیریم تا به این ترتیب باری از روی شانه این عزیزان برداشته شود.
ابوترابی‌فرد با بیان اینکه باید نگاه جدی دولت و مجلس به خلق ثروت و افزایش درآمد معطوف باشد، گفت: نگاه حاکم تاکنون مسلط بر افزایش درآمد نبوده و روز به روز نسبت  و تناسب درآمد و هزینه در جامعه بر هم می خوردند که در نتیجه آن بسیاری معضلات رخ می دهد.
نایب رئیس مجلس با اشاره به توفیقات روزافزون ایران اسلامی در راستای خلق قدرت دفاعی، امنیتی، علمی و سایر حوزه‌ها گفت: ما باید با روحیه‌ای خستگی ناپذیر به سمت خلق ثروت حرکت کنیم.
وی ادامه داد: ما تاکنون در این حوزه نگاه معطوف به خلق ثروت نداشته‌ایم در حالی که ایران قابلیت ثروت اندوزی و خلق درآمدهای بسیاری را دارد.
ابوترابی‌فرد با بیان اینکه خلق ثروت آمار بیکاری را در کشور کاهش خواهد داد، گفت: ما باید در مجلس و دولت نگاه خود را به کسب درآمد بیشتر و مولد بودن فعالیت‌ها هدایتمند کنیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما باید در مجلس قانونی را مصوب کنیم که کارآمدی داشته و نتوان ایرادی به آن وارد کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.