انتخابات ۷ اسفند رای به نظام اسلامی است/ کاندیداها از تخریب و توهین دیگر نامزدها خودداری کنند

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه انتخابات ۷ اسفند رای به نظام اسلامی است گفت: کاندیداها از تخریب و توهین دیگر نامزدها خودداری کنند.

 حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در مجمتع اریکه ایرانیان با بیان اینکه در حالی جشن ۳۷ سالگی انقلاب را برگزار کردیم که در ابتدای انقلاب حتی کشورهای کوچک منطقه اجازه حمله کردن و تعدی نظامی به ایران را به خود می‌دادند، اظهار داشت: امسال با گذشت ۳۷ سال از انقلاب حتی قدرت‌های بزرگ هم اجازه تجاوز به ایران را به خود نمی‌دهند.

وی ادامه داد: امسال در حالی ۳۷ سالگی انقلاب را جشن گرفته‌ایم که شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی در حال مسابقه با یکدیگر برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران هستند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در آستانه دو انتخابات بزرگ خبرگان و مجلس شورای اسلامی قرار داریم و شور و نشاط بسیاری در کشور و میان همه جریان‌های اقتصادی وجود دارد گفت: در بسیاری از کشورها که انقلاب مردمی داشتند حضور مردم کمرنگ شده اما در انقلاب ما ۲۲ بهمن امسال از هر سال دیگری اثرگذارتر و پرشور تر برگزار شد.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه مردم ایران پس از حضورپرشکوه در ۲۲ بهمن آماده حضور دیگر در پای صندوق‌های رای برای انتخابات مجلس و خبرگان هستند گفت: شاهد حضور حداکثری و فراگیر مردم بار دیگر در پای صندوق های رای خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تلاش خاموش سربازان گمنام همواره در راستای تامین امنیت همراه با نشاط و شادمانی مردم بوده است گفت: خیر و برکت در پرتو امنیت تامین می‌شود. تمام دستگاه‌هایی که مسئول تامین امنیت کشور هستند با همدلی و همراهی هم در انجام این وظیفه می کوشند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اکنون سپاه پاسداران قهرمان، ارتش همیشه پیروز، نیروی انتظامی زحمتکش، ستاد کل نیروهای مسلح ، شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت مزین شده است با هم نهایت همدلی و همکاری را دارند و بدین ترتیب است که به قول مقام معظم رهبری آرامش بی‌بدیلی در کشور برقرار است.

حجت‌الاسلام علوی یاد آور شد: حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند مانند ۲۲ بهمن ماه اقتدار و سرافرازی نظام است و ایران را سربلند می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز موفق شده ایم بعد از ۱۲ سال تحریم‌ها را از میان برداریم گفت: خدمت گذاران شما در دولت تمام تلاش خود را انجام دادند تا کشور از زیر فشار ظالمانه ۱۲ سال تحریم رهایی یابد. اکنون دولت یازدهم به وعده خود عمل کرده است و خبری از فشار تحریم‌ها، وعده‌های پوچ و توخالی مبنی بر حمله به ایران و تهدید کشورمان به منزوی شدن و حمله نظامی نیست. همه این‌ها در حاصل پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری، درایت دولتمردان و همراهی و همدلی مردم با دولت یازدهم است. صبوری شما مردم در مقابل ۱۲ سال تحریم و فشار باید قدر دانسته شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: انشاءالله مجلسی شکل گیرد که وضعیت و جایگاه فعلی کشور را بهبود بخشد و انشاءالله به فرموده مقام معظم رهبری در سال همدلی و هم زبانی مجلسی در طراز انقلاب که دولت را نقد کند نه اینکه اذیت کند و با سوال، نقد و استیضاح کارشناسی به دولت کمک کند تشکیل شود. همگان می‌دانند که وظیفه شرعی، ملی و میهنی مردم شرکت در انتخابات است.

حجت‌الاسلام علوی با تأکید بر افزایش شاخص‌های امنیتی کشور به انفجارها و ناامنی در برخی کشورها، تصریح کرد: با همدلی و هم‌افزایی همه نیروهای خدوم در نیروهای نظامی سپاه ، بسیج  وارتش و نیروهای انتظامی  وسربازان گمنام امنیت خوبی در کشور ایجاد شده و با هدایت‌های مقام معظم رهبری همه نیروهای نظام دست بدست هم داده و با پشتوانه اطلاعات ۸۰ میلیونی این امنیت به ارمغان آمده است.

وی به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اشاره و گفت: در ۷ اسفند ماه شرکت مردم و صندوق‌های رای با جهان سخن خواهند گفت و همه وظیفه داریم که برای مصونیت کشور از نگاه‌های بد در این انتخابات شرکت نماییم. همگان به خوبی می‌دانند به ویژه در بحث انتخابات به عنوان یک وظیفه ملی در تعیین سرنوشت کشور، ملت ایران تکلیف خودشان را به نحو احسن انجام خواهند داد. همگان باید بدانند که انتخابات هفتم اسفند رای به  یک گروه و جریان خاص نیست بلکه رای به نظام است. باید بدانیم چشم جهان به این انتخابات و حضور مردم در این انتخابات است.

وزیر اطلاعات به تبلیغات انتخاباتی و اخلاق اسلامی در انتخابات پرداخت و با بیان اینکه هر کاندیدایی و طرفداران هر کاندیدا باید تنها در مورد شایستگی‌های خود یا کاندیدایشان سخن بگویند و از تخریب و توهین دیگر کاندیداها خودداری کنند، گفت: بحث‌های انتخاباتی طرفداران کاندیداها باید با زبانی محترمانه، مودبانه، دلسوزانه و منصفانه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: انتخابات باید در فضایی امن و اخلاقی برگزار شود، کسانی که به صحنه می‌آیند چه نامزدها و چه هواداران و ستادها باید واقعاً اخلاق را رعایت کنند و تبلیغ‌کنندگان به جای تخریب رقیب، ویژگی‌های مثبت کاندیدای مورد نظر خود را مطرح کنند تا مردم بتوانند به درستی انتخاب کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: باید به گونه‌ای رفتار شود که همه براساس بینش نسبت به انتخابات احساس داشته باشند؛ چرا که انتخابات سرنوشت ساختار سیاسی ما را رقم می زند. باید ممنون رهبر عزیز، هوشمند و هوشیارمان باشیم که همواره بر حضور حداکثری مردم تاکید کرده‌اند، ملاک صحت انتخابات پسند ما یا دیگران نیست، بلکه نتیجه انتخابات را اکثریت مشخص می‌کند و این ملاک مطلوب است. به همین دلیل مقام معظم رهبری همیشه روی مشارکت حداکثری انگشت گذاشته است. این مشارکت همیشه به دنیا پیام‌های زیادی مخابره کرده و همه را دچار شگفتی کرده است. امیدوارم امسال نیز انتخاباتی پرشور داشته باشیم تا کسانی که در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حاضر می‌شوند، آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.

حجت‌الاسلام علوی افزود: باید در فضای رقابتی اسلامی انتخابات را برگزار کنیم یعنی اخلاق اسلامی را رعایت کنیم. احکام شرع را رعایت کنیم؛ چون انتخابات در کشوری اسلامی و در نظامی اسلامی پیاده می‌شود. اسلام به  ما اجازه نداده است برای رسیدن به هدف از طریق معصیت وارد شویم.

وی ادامه داد: در ایران اسلامی امور براساس انتخابات انجام می‌شود و مردم انقلاب کردند تا کارها اسلامی صورت گیرد؛ بنابراین در انتخابات نیز باید اسلام رعایت شده و نباید با آبروی کاندیدایی بازی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد : دراستان تهران ۱۶ فقیه به مجلس شورای اسلامی می روند. ۱۶ فقیهی که مورد تایید شورای محترم نگهبان قرار گرفته اند. مردم از میان ایشان کاندیداهای خودرا انتخاب و این انتخابات مهم را با شکوه برگزار کنند. امیدواریم مردم در عرصه حضور دیگر پای صندوق های رأی در هفتم اسفندماه نشان دهند که ملت ایران هوشیار هستند و به فراخوان رهبر معظم خود پاسخ مثبت می دهند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.