آزادی حدود ۱۰۰ هزار زندانی غیرعمد طی ۲۵ سال گذشته

مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی ۹۰ هزار و ۹۲۱ مددجوی جرائم غیرعمد از سال ۶۹ تا پایان آذر امسال خبر داد.

سیداسدالله جولایی اظهار کرد: مددجویان یاد شده، محکومان مالی و بدهکاران دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی بودند که با مشارکت مردمی طی ۲۵ سال گذشته از حبس رهایی یافتند.
مدیر عامل ستاد دیه کشور، همچنین شمار مددجویان رها شده از حبس طی ۹ ماهه امسال را پنج هزار و ۶۴۴ تن عنوان کرد.
وی اظهار کرد: زمینه ورود ناخواسته افراد به زندان، مانند امروز، این‌همه گسترده و عمومی نبود؛ بر اساس آمار، مجموع آزادی‌های این ستاد از ابتدای فعالیت خود تا پایان سال ۷۸ همواره کمتر از ۲۰۰ تن بود که برای این افراد به دلیل پایین بودن مبالغ بدهی و حتی نرخ دیه در مدت کوتاهی حکم استخلاص فراهم می‌شد.
جولایی افزود:مجموع افرادی که به اعتبار مبالغ جمع‌آوری شده در جشن‌های گلریزان آزاد شدند در نخستین سال فعالیت این ستاد، تنها ۱۵۶ مددجو بود این در حالی است که این نهاد در برهه‌ای از زمان برای مثال در سال ۹۰ به دلیل نبود برخی اصلاحات قانونی با همت و همیاری نیکوکاران کشور نزدیک به ۱۳ هزار زندانی آبرومند تحت حمایت خود را از حبس رهانید.

آزادی زندانیان غیرعمد در گرو اعتبار ۵۰۰ میلیاردی
مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به جمعیت کیفری محکومان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری کشور گفت: در زمان حاضر تعداد ۹ هزار و ۸۴۰ مددجوی واجد شرایط کمک در زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی این افراد مبلغی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.
وی پرداخت مبالغ اهدایی از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات و رفاه را همچنان بیشترین انتخاب خیرین برای واریز کمک‌های نقدی اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه جمعی از هموطنان با مراجعه حضوری به ستادهای دیه شعب استانی و شماری هم از طریق شماره حساب‌های اعلام شده نسبت به همیاری این ستاد در راستای آزادی محبوسان اقدام می‌کنند، سامانه پرداخت وجوه از طریق تلفن همراه یکی از گزینه‌هایی است که با استقبال خیرین همراه شده است.
جولایی ضافه کرد: از زمان راه‌اندازی این سامانه در خرداد ماه سالجاری تا به امروز ۲۰ هزار نیکوکار بدون صرف هزینه‌های جاری و بدون اتلاف وقت در کمترین زمان و بدون نیاز به اینترنت تنها با وارد کردن شماره #7777*780* در تلفن‌های همراه با واریز مبالغ موردنظر در امر بازگرداندن مددجوی جزائم غیرعمد مشارکت کرده‌اند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.