استان مأرب یمن در آستانه آزادسازی قرار دارد

یکی از مسئولان انصارالله یمن تأکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه آزادسازی کامل استان مأرب قرار گرفته‌اند.

"عبدالرحمن الاهنومی" مسئول دفتر روابط رسانه‌ای انصار الله یمن ضمن تأکید بر رضایت‌بخش بودن وضعیت جبهه‌های مختلف در این کشور، آخرین تحولات میدانی را شرح داده گفت: درحال حاضر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند اشغالگران و مزدوران را از اغلب مناطق پیرامونی شهر مأرب تارومار کنند و در مرحله بعد عملیات آزادسازی کامل شهر مأرب پایتخت استان مأرب آغاز خواهد شد، با آزادسازی شهر مأرب عملیات در این استان به پایان رسیده و استان مأرب به‌طور کامل از وجود اشغالگران و مزدوران آنان پاکسازی خواهد شد.
آزادی کامل استان مأرب در آینده نزدیک
مسئول دفتر روابط رسانه‌ای انصار الله یمن خبر داد: روز گذشته ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند کنترل کوه "رشاء" را که مشرف به منطقه "الجدعان" در استان مأرب است در دست گرفته و آن را پاکسازی کنند، همچنین نیروهای یمنی موضع "طلعه الحمراء" مشرف به شهر مأرب و سد تاریخی استان مأرب را نیز پاکسازی کردند. این نیروها در پادگان خنجر که میان استان‌های مأرب و جوف واقع شده است نیز پیشروی چشمگیری داشتند و موفق شدند کنترل آن به‌طور کامل در دست بگیرند.
او در خصوص عملیات پاکسازی شهر مأرب توضیح داد: عملیات نظامی در مناطق مختلف در جریان است و ارتش و کمیته‌های مردمی در حال تقویت نیروهای خود در جبهه مأرب هستند. روز گذشته "ابومالک الفیشی" یکی از فرماندهان انصار الله با صدور پیامی از مزدورانی که در شهر مأرب مستقر شده‌اند خواست تا پیش از پایان فرصت موجود از اشغالگران جدا شده و هنگام ورود ارتش و کمیته‌های مردمی به شهر یمن کنار آنان و علیه نیروهای یمنی نایستند و همچنین به آنان هشدار داد که در صورت بازداشت شدنشان با آنان به‌عنوان جنایتکار برخورد خواهد شد.
عملیات هجومی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در خاک عربستان
عبدالرحمن الاهنومی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جبهه عنیدی در استان حجه که در مرز با عربستان قرار دارد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند نیروهای اشغالگر سعودی را که وارد خاک یمن شده بودند تا پشت خطوط مرزی عربستان عقب برانند. عربستان تلاش می‌کرد تا مسیرهای امدادی نیروهای ما در داخل استان جیزان عربستان را قطع کند اما موفق به انجام این کار نشد و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی که طی مدت گذشته در این مناطق تنها به دفاع مشغول بودند استراتژی خود را تغییر داده و دست به عملیات هجومی زدند.
وی تأکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن جبهه‌های جدیدی را برای رویارویی با نیروهای سعودی گشوده‌اند و در این خصوص توضیح داد: پایانه مرزی "الخضراء" که یکی از مهمترین معابر مرزی میان عربستان و یمن است برای اولین بار شاهد عملیات کمیته‌های مردمی و ارتش یمن بود، این نیروها به مراکز تجمع نظامیان در داخل خاک عربستان حمله کردند. ارتش و کمیته‌های مردمی درحال گشودن جبهه‌های جدید و مختلفی علیه اشغالگران سعودی هستند.
آزادسازی کامل شهرستان ذوباب و باب المندب و اسارت دهها اشغالگر
عبدالرحمن الاهنومی به درگیری‌های باب المندب نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص جبهه تعز نیز باید بگویم که ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند طی دو روز گذشته شهرستان "ذوباب" را که منطقه باب المندب بخشی از آن است به‌طور کامل آزاد کرده و تعداد زیادی از نیروهای مزدور و اشغالگران را به اسارت خود در آورند، روز گذشته نیز نیروهای ما روستاهای اطراف باب المندب را که مشرف به تنگه باب المندب هستند پاکسازی کنند.
وی در پایان گفت: باید تأکید کنم که آزادسازی شهرستان "ذوباب" و پاکسازی باب المندب پس از تلاش‌های بسیار سخت ۱۰ماهه اشغالگران و مزدوران آنها برای سیطره یافتن بر باب المندب و اسارت تعداد بسیار زیادی از نیروهای آنان یک دستاورد بسیار بزرگ برای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.