حمایت ایران از توافق نفتی روسیه و عربستان

قیمت هر بشکه نفت خام امروز (پنجشنبه ۲٩ بهمن ماه) با استقبال ایران از برنامه های روسیه و عربستان در زمینه ثابت نگه داشتن عرضه نفت در بازار به ۳۵ دلار افزایش یافت.

قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از استقبال ایران از تصمیم نفتی روسیه و عربستان و دیگر تولیدکنندگان اصلی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) افزایش یافت. 
گزارش های واصله از کاهش شدید نفت ذخیره سازی شده آمریکا خبر می دهد و گفته می شود این موضوع نیز بر رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی تاثیرگذار بوده است. 
این تحولات، قیمت نفت را هفت درصد در روز کاری معاملات افزایش داد که به گفته تحلیلگران، واکنش بازار به حمایت ایران از توقف افزایش نفت تولیدکنندگان اصلی نفت خام در بازار بود.
قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ٣٨ سنت افزایش به ٣۴ دلار و ٨٨ سنت در ساعت های اولیه معاملات امروز رسید. 
همچنین قیمت نفت خام آمریکا نیز با ۶٩ سنت افزایش به ٣١ دلار و ۳۵ سنت رسید. 
به گفته «کارستن فریتش» یک تحلیلگر در «کامرزبانک»، این افزایش در پی تحولات دیروز رخ داده است؛ البته بازار کماکان پرنوسان است و کاهش دوباره قیمت ها در روزهای آینده، دور از انتظار نخواهد بود.
دیروز (چهارشنبه) وزیر نفت ایران میزبان وزرای نفت و انرژی ونزوئلا، قطر و عراق بود و در این دیدار گفت که از هر اقدامی برای تقویت قیمت ها حمایت خواهد کرد؛ اما با این حال صحبتی از کاهش عرضه نفت خام به میان نیاورد.
ایران بارها اعلام کرده است که در مدت زمان اندکی پس از برداشته شدن تحریم ها، صادرات خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد و به سطوح پیش از تحریم ها که روزانه حدود دو میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه بود، خواهد رساند. 
ابتدای هفته جاری، ایران نخستین محموله نفت خام خود پس از تحریم ها را به میزان چهار میلیون بشکه به اروپا صادر کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.