وزیر خارجه هند:مقابله با تروریسم نیازمند همکاری منطقه ای و جهانی است

وزیر خارجه هند با تاکید بر ضرورت همکاری هند با کشورهای اتحادیه جنوب شرق آسیا «آ.سه .آن » خاطرنشان کرد:برای مقابله با چالش هایی نظیر تروریسم ،افراط گرایی و فرقه گرایی نیازمند همکاری منطقه وجهانی هستیم .

«سوشما سواراج »پنجشنبه شب در هشتمین نشست مشترک هند با کشورهای «آ.سه .آن» 
در دهلی نو افزود:برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی که در یک سال گذشته شاهد رشد آن بوده ایم، نیازمند اقدام مشترک همه کشورها هستیم .
وی خاطرنشان کرد:داعش و کاهش رشد اقتصادی از مهمترین مشکلات کشورهای منطقه و جهان در یک سال گذشته بوده است .
«سواراج »هشتمین دوره مذاکرات بین هند و «آ.سه .آن »که باحضور سیاست گذاران صاحب نظران تجاری ، بازرگانی و دانشگاهیان در دهلی نو در حال برگزاری است را فرصت مناسبی برای گفت وگو برای چالش های جهانی و دستیابی به نیتجه برای رفع بحران های منطقه ای دانست .
وی دستاوردهای «آ.سه.آن» در پنج دهه گذشته را قابل توجه ارزیابی کرد و اظهار کرد نقش «آ.سه.آن»برای مقابله با چالش های فعلی جهان و منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است .
وزیر خارجه هند با اشاره به گسترش روابط این کشور با «آ.سه.آن»گفت در ۲ سال گذشته مقام های ارشد هند مانند رئیس جمهوری ،معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر از ۹ کشور عضو این اتحادیه دیدن کردند.
وی با اشاره به روند کاهش رشد اقتصادی جهان افزود:هند و «آ.سه.آن» دو نقطه روشن در اقتصاد جهانی هستند افزود:دهلی نو خواهان گسترش مناسبات اقتصادی با کشورهای این منطقه است.
«سواراج» صلح و ثبات را از عوامل اصلی توسعه دانست وتصریح کرد:حفظ امنیت راههای دریایی برای افزایش مبادلات تجاری ضروری است .
وی افزود:تضمین امنیت اقیانوس ها و دریاها از جمله دریای جنوب چین و اقیانوس آرام برای اقتصاد هند از اهمیت حیاتی برخوردار است .
وزیر خارجه هند گفت که حل و فصل اختلافات بین کشورها باید از طریق مسالمت آمیز و بدون استفاده از زور صورت گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت اتصال هند با کشورهای عضو «آ.سه .آن » گفت:ارتباط زمینی این کشور ها با هند از اولویت های استراتژیک هند است .
«سواراج »با بیان اینکه اتصال بین هند و «آ.سه .آن»وضعیت شمال شرقی این کشور را به شدت تغییر می دهد گفت:طرح هایی برای توسعه راه آهن،جاده و خطوط دریایی بین هند و منطقه «آ.سه .آن» در حال انجام است .
مبادلات تجاری بین هند و «آ.سه. آن» در سال مالی ۱۵-۲۰۱۴ در سطح ۷۶.۵ میلیارد دلار بود.
هشتمین نشست مشترک هند و آ سه .ان که با حضور وزراء ،دانشگاهیان ، اعضای اتاق فکر هند و نمایندگان دولت های اتحادیه کشورهای جنوب شرق از روز چهارشنبه در دهلی نو آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.
در این نشست ،روابط هند با این اتحادیه از جنبه های سیاسی ،امنیتی ،اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
این کنفرانس به نام «مذاکرات دهلی» در سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شد.
اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه .آن ) از کشورهای اندونزی ،برونئی ،دارالسلام ،تایلند،سنگاپور، کامبوج، لائوس ،فیلیپین ،مالزی،میانمار و ویتنام تشکیل شده است .
اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا(آ.سه .آن )یک سازمان سیاسی و اقتصادی کشورهای این منطقه است که در ۸ اوت ۱۹۶۷ تاسیس شد.
«آ.سه .آن» پس از امریکا،ژاپن و اتحادیه اروپا چهارمین منطقه قدرتمند تجاری درجهان است .
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.