اوباما تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد

رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی را با هدف مجازات کره شمالی به‌دلیل آنچه اقدامات اخیر تحریک آمیز این کشور خوانده شده اعمال کرد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه قانون اعمال تحریمهای جدید علیه کره شمالی را امضا کرده است.
کره شمالی اخیرا آزمایش های هسته ای و موشکی جدیدی را انجام داده و این اقدام پیونگ یانگ با محکومیت جامعه بین المللی روبرو شده است.
کاخ سفید اعلام کرده است که اوباما تدابیری را که از سوی کنگره آمریکا تصویب شده، امضا کرده است.
این تدابیر شامل تحریم کسانی است که کالاها یا فناوری های مربوط به تسلیحات کشتار جمعی را در اختیار کره شمالی قرار دهند یا هر کسی که از روی عمد و آگاهانه در نقض حقوق بشر در کره شمالی دست داشته باشد.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید پیش از امضای این قانون توسط اوباما در سخنانی تاکید کرد: دولت آمریکا به شدت نگران اقدامات کره شمالی و رفتارهای اخیر تحریک آمیز این کشور است.
وی در ادامه تصریح کرد: کاخ سفید امیدوار است که تحریمها موجب تشدید فشارها بر کره شمالی شود. این هدفی است که کنگره اعلام کرده و هدفی است که ما نیز در آن سهیم هستیم.
آمریکا و کره جنوبی بر این باورند که پرتاب موشک کره شمالی در اوایل فوریه، آزمایش یک موشک دوربرد بوده و نقض قطعنامه های شورای امنیت به شمار می رود. کره شمالی اعلام کرده است که این تنها پرتاب یک ماهواره به مدار زمین بوده است.
به دنبال اقدام اخیر کره شمالی در شلیک موشک دوربرد و پرتاب ماهواره به فضا، آمریکا موشک های پاتریوت بیشتری را در کره جنوبی مستقر کرده است. آمریکا همچنین قصد دارد مذاکرات رسمی برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی را آغاز کند.
کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.