شورای امنیت خواستار از سرگیری مذاکرات بدون قید وشرط صلح در یمن شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد از تمامی طرفهای درگیر در یمن خواست، بدون قید و شرط و با حسن نیت در مذاکرات صلح یمن مشارکت کنند.

شورای امنیت در بیانیه ای که پس از بررسی گزارش های «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، صادر کرد، از طرف های یمنی خواست اختلافات خود را بر اساس طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس و نتایج کنگره گفت وگوهای ملی حل و فصل کنند.
این بیانیه بر لزوم اجرای کامل قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و مشارکت در دور جدید مذاکرات بدون هر نوع پیش شرطی تاکید می کند.
اعضای شورای امنیت در بیانیه خود به شدت درباره بحران انسانی در یمن و گزارش ها از کارشکنی در انتقال کمک های انسانی به این کشور ابراز نگرانی کردند.
این بیانیه از همه طرف های درگیر در یمن خواست تا به تعهدات خود برای تسهیل انتقال کمک های انسانی عمل کنند.
بیانیه شورای امنیت همچنین از همه طرف های درگیر در یمن خواست تا گام های فوری برای برقراری آتش بس در این کشور بردارند.
بیانیه همچنین بر پایبندی کامل شورای امنیت به وحدت و حاکمیت یمن تاکید کرد.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با حمایت آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند و ده ها هزار نفر نیز آواره و بسیاری از تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.