وزیر اقتصاد آلمان: سخت گیری های بیشتری برای ارسال تسلیحات نظامی به عربستان اعمال می کنیم

«زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان تصریح کرد: سخت گیری های بیشتری را بر صدور مجوز ارسال تسلیحات نظامی به عربستان اعمال می کنیم.

گابریل که در عین حال قائم مقام صدراعظم آلمان نیز می باشد، روز جمعه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا ضمن بیان مطلب فوق، افزود: به عنوان نمونه امسال هیچ سلاح سبک به عربستان صادر نشده و همچنین از ارسال یک سری قطعات به یک کارخانه اسلحه سازی آلمانی در عربستان نیز جلوگیری به عمل آمده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه این احتمال وجود دارد که در صادرات تسلیحات نظامی این کشور به خاورمیانه نیز تجدید نظر شود، گفت: منطقه خاورمیانه از تسلیحات نظامی اشباع شده و ما قصد داریم کنترل دقیق تری را بر فروش انواع سلاح به عربستان اعمال کنیم.
وزیر اقتصاد آلمان که وزارت خانه وی مسؤلیت صدور مجوز فروش تسلیحات نظامی به خارج را دارد، با اشاره به یک معامله بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو با قطر گفت: این معامله شامل ۶۳ تانک «لئوپارد» و ۱۵ توپخانه تانکی می شود.
«گابریل» در این رابطه اظهار داشت که وی شخصاً خواستار توقف صادرات آنها به قطر بوده ولی به دلیل اختلاف نظر در دولت این کشور، این موارد صادر خواهند شد.
وزیر اقتصاد آلمان در پایان گفت: در سال ۲۰۱۵ آلمان مجموعاً ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو در سطح جهان فروش تسلیحاتی داشته که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یوروی آن مربوط به قطر و ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یوروی آن به بقیه کشورهای جهان بوده است.
حجم صادرات تسلیحات نظامی آلمان به عربستان در مقایسه با سال ۲۰۱۴ حدود ۶۱ میلیون یورو افزایش یافته و آمار ارایه شده از سوی وزیر اقتصاد آلمان در حالی است که دولت این کشور در سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که صادرات تسلیحات نظامی به عربستان را به خاطر موج گسترده اعدام ها از جمله آیت الله شیخ النمر و نیز سیاست های تخریبی سعودی در منطقه کاهش خواهد داد. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.