احتمال هلاکت یکی از فرماندهان داعش در لیبی

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، در حمله هوایی روز جمعه جنگنده های آمریکایی به اردوگاه آموزشی داعش در لیبی، احتمالا نورالدین چوچانی از فرماندهان این گروه تروریستی به هلاکت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام آمریکایی که اشاره ای به نامش نشده، گفت: هواپیماهای آمریکا صبح امروز به اردوگاه آموزشی داعش در صبراته لیبی حمله کردند و احتمالا چوچانی را به هلاکت رساندند.
چوچانی در دو حمله سال گذشته در تونس که ۵۱ کشته و دهها زخمی برجا گذاشته بود، دست داشت.
همزمان با ادعای بمباران مواضع داعش در لیبی از سوی آمریکا و کشته شدن یکی از سرکردگان این گروه تروریستی، شهردار شهر «صبراته» در غرب لیبی با ناشناس خواندن هویت جنگنده های حمله کننده به مقر داعش، اعلام کرد: در پی حملات هوایی بامداد جمعه جنگنده های ناشناس به مواضع تروریست های داعش در این شهر، دست کم ۴۰ نفر کشته و شش نفر زخمی شدند.
حسین الذوادی شهردار صبراته به رویترز گفت: این جنگنده های ناشناس در ساعت ۳:۳۰ به وقت محلی، ساختمانی در منطقه «قصر تلیل» را که برخی کارگران خارجی در آن حضور داشتند، بمباران کردند. 
وی افزود: در این حمله ۴۱ نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.
صبراته در نزدیکی مرز تونس واقع شده و یکی از مناطقی است که مسئولان غربی مدعی حضور عناصر تندروی داعش در آنجا هستند و برای گسترش نفوذ خود در لیبی از این منطقه اقدام می کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.