حزب الله: تمام دنیا می‌داند که عربستان از بحران مالی شدید رنج می‌برد

حزب الله در واکنش به اقدام عربستان در متوقف کردن کمک ۳ میلیاردی خود به ارتش لبنان تاکید کرد تمام دنیا می‌دانند که عربستان از بحران مالی شدید رنج می‌برد.

جنبش حزب الله لبنان در واکنش به اقدام عربستان در متوقف کردن کمک ۳ میلیاردی خود به ارتش لبنان تاکید کرد تمام دنیا می‌دانند که عربستان از بحران مالی شدید رنج می‌برد.
حزب الله با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که تصمیم عربستان در توقف کمک های مالی به ارتش و نیروهای امنیتی هیچ کسی را در لبنان شگفت زده نکرد.
مسئولان مربوطه در دولت و وزارت خانه‌های مربوطه و دستگا‌‌ه‌های نظامی و اداره‌های امنیتی، اطلاع کامل داشتند که این تصمیم مدت‌ها پیش، به ویژه از دوره جدید در عربستان سعودی اتخاذ شده بود و چندین بار نیز بازتاب آن در رسانه‌ها شنیده شده بود.
حزب الله در ادامه تاکید می‌کند: تمامی دنیا و به ویژه لبنانی‌ها و همچنین موسسات مالی منطقه و جهانی به درستی می‌دانند که عربستان به دلیل حجم بالای هزینه‌های تجاوز به کشور برادر یمن و توطئه این کشور در کاهش نفت در بازار جهانی  از یک بحران مالی شدید رنج می‌برد. این بحران باعث شده است که عربستان به اقدامات ریاضتی بی‌سابقه‌ای در داخل دست بزند و بسیاری از تعهدات مالی خود را در مقابل شرکت‌های سعودی و جهانی لغو و همچنین تعداد زیای از قراردادها را نیز لغو متوقف کند که توقف قرار داد کمک مالی به ارتش لبنان هم در این راستا اتخاذ شده است.
اینکه برخی‌ها مسئولیت تصمیم عربستان را متوجه مواضع حزب الله و وزارت خارجه لبنان در حمایت از ملت برادر یمن و همچنین ملت مظلوم بحرین و دیگر ملت‌هایی که در آتش تروریسم سعودی می‌سوزند، می دانند، تنها تلاشی است که هم در شکل و هم در محتوی شکست خورده است و هیچ کسی را فریب نخواهد داد.
در این بیانیه تاکید شده است، دروغ  و نفاقی که به سرعت با تبلیغات رسانه‌ای باطل همراه می‌شود هرگز نخواهد توانست حقیقتی را که ملت لبنان از آن آگاهی دارند، مخفی کند و هرگز باعث نخواهد شد تا موضع ثابت حزب الله را در قبال حوادث منطقه تغییر دهد.
حزب الله در پایان تاکید می‌کند که این تصمیم عربستان بار دیگر دروغین بودن ادعاهای باطل این کشور در مبارزه با تروریسم را برملا کرد و مشخص می‌کند که موضع حقیقی عربستان حمایت مالی و تجهیز تروریسم و فتنه انگیزی در سراسر دنیای اسلام و امت عربی است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.