صلیب سرخ تا اطلاع ثانوی فعالیت های خود را در افغانستان به حالت تعلیق درآورد

به دنبال ربوده شدن پنج تن از کارمندان سازمان صلیب سرخ جهانی به دست افراد مسلح ناشناس در استان غزنی افغانستان، این سازمان اعلام کرد که فعالیت های خود را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

«احمد رامین» سخنگوی کمیته جهانی صیلب سرخ در کابل به شبکه تلویزیونی طلوع نیوز گفت که کمک های بشردوستانه به افغانستان به دلیل افزایش شمار تلفات غیرنظامیان دشوار شده است.
از سویی دیگر، این شبکه تلویزیونی گزارش داد که ۵ تن از کارمندان سازمان صلیب سرخ جهانی که روز سه شنبه گذشته در غزنی ربوده شده بودند، با پادرمیانی بزرگان قوم در این استان آزاد شده و به خانواده های خود پیوستند.
برخی منابع پیشتر گزارش داده بودند که این کارمندان از سوی افراد مسلح محلی ربوده شده اند و هیچ فرد و گروهی به طور رسمی مسئولیت ربودن آنان را برعهده نگرفته بود.
استان غزنی افغانستان پیش از نیز شاهد آدم ربایی های متعدد بوده است و حدود دو ماه قبل پس از کشتن ۷ تن از ربوده شدگان مردم غزنی، پیکر کشته شدگان به کابل انتقال یافت و تظاهرات تاریخی ده ها هزار نفری در یک و نیم دهه گذشته در پایتخت رقم خورد.
افغانستان در ماه های گذشته شاهد دست کم بیش از ۱۰۰ مورد گروگانگیری بوده است و در بین افراد ربوده شده چند تن از رانندگان اتباع ایرانی نیز حضور دارند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.