اروپا نسبت به حملات علیه زیرساخت‌های غیر نظامی در سوریه هشدار داد

شورای اروپا با استقبال از آغاز ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به مناطق محاصره شده در سوریه، از طرفهای درگیر خواست که حملات علیه زیرساختهای غیر نظامی را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شورای اروپا در بیانیه‌ای بعد از نشست دو روزه خود در بروکسل اعلام کرد: شورای اروپا با استقبال از شروع انتقال کمکهای انساندوستانه به غیر نظامیان در مناطق محاصره شده در سوریه، از طرفهای درگیر می‌خواهد که ادامه روند کمک رسانی را تضمین کنند و از این روند به عنوان اولین گام در راستای امداد رسانی در سراسر سوریه بدون هیچ ممانعتی بر اساس توافق مونیخ و با اجرای تمام قوانین بین‌المللی در شهرهایی مانند حلب حمایت کنند.
هم چنین این شورا نگرانی خود را از افزایش درگیریها در سوریه با وجود تلاشها برای مذاکرات صلح اعلام کرد.
به نوشته این بیانیه، شورای اروپا بار دیگر بمباران زیرساختهای غیر نظامی را در سوریه توسط طرفهای درگیر محکوم می‌کند و خواستار توقف هر چه سریعتر درگیری‌ها در مناطق مسکونی به خصوص در کریدور حلب و مرز سوریه-ترکیه است.
هم چنین بر اساس گزارش پزشکان بدون مرزکه چند روز گذشته منتشر شد، ۲۵ نفر در اردوگاهی وابسته به بیمارستان مورد حمایت این آژانس در استان ادلب کشته شدند.
در همین راستا، روز سه شنبه ایگور مارازوف از کمیته امور بین‌الملل در شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که بمباران این بیمارستان توسط یک جنگنده آمریکایی انجام گرفت که از پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه به پرواز درآمده بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.