ترامپ خواستار تحریم اپل شد

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: آمریکایی‌ها باید شرکت اپل را تحریم کرده و محصولات این شرکت را خریداری نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: به دلیل آنکه شرکت اپل حاضر نشده است قفل گوشی آیفون که توسط یک تروریست مورد استفاده قرار گرفته، باز کند، شهروندان آمریکایی باید این شرکت را تحریم کنند.
این تروریست ۱۴ نفر را در حمله ای در شهر سن برناردینوی کالیفرنیا به قتل رسانده است. جیمز کومی مدیر پلیس فدرال آمریکا اف بی آی، پیش از این اعلام کرده است که این آژانس نتوانسته است قفل گوشی آیفونی را که توسط یکی از ۲ تروریست مورد استفاده قرار گرفته، باز کند.
۲ تروریست در حمله ۲ دسامبر در شهر سن برناردینو حداقل ۱۴ نفر را به قتل رساندند.
ترامپ گفت: تا زمانی که اپل اطلاعات مورد نیاز را در اختیار قرار ندهد، این شرکت را تحریم کنید.
اپل با درخواست اف بی آی برای باز کردن قفل این تلفن همراه مخالفت کرده است.
وزارت دادگستری آمریکا نیز ضمن مخالفت با این اقدام شرکت اپل اعلام کرد: مخالفت شرکت اپل با باز کردن قفل این تلفن همراه، یک اقدام بازاریابی بوده که هیچ پایه و اساس قانونی و حقوقی ندارد.
۱۶ فوریه، دادگاهی در کالیفرنیا به اپل دستور داد تا به اف بی آی کمک کند و قفل تلفن همراه این تروریست را باز کند.
تیم کوک رئیس شرکت اپل روز سه شنبه گذشته با انتشار نامه ای اعلام کرد که این شرکت از دستور این قاضی تبعیت نخواهد کرد و به اف بی آی برای دسترسی به این تلفن همراه کمک نمی کند.
کوک افزود: اف بی آی از اپل خواسته است تا نسخه جدیدی از آیفون را تولید کند که مجهز به سیستم عامل و نرم افزاری باشد که به مقام ها اجازه دهد هر گوشی آیفون را رمزگشایی کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.