رئیس سازمان توسعه تجارت ایران: کره باید بی مهری زمان تحریم را جبران کند

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تاکید بر اینکه کره جنوبی نباید ایران را بازار مصرفی کالاهای تولیدی خود بداند، گفت: کره باید بی مهری خود نسبت به ایران در دوره تحریم را جبران کند.

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، ولی الله افخمی راد افزود : فرصت کمتر از ۱۰ روز به سفر هیات تجاری کره جنوبی به ایران و برگزاری یازدهمین کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور باقی است، بنابراین تدوین برنامه جدید در این بخش اهمیت دارد. 
وی اضافه کرد: مردم ایران از تولیدات کره جنوبی در کشورمان تاکنون استقبال کرده اند ، اما هیچیک از شرکت های این کشور برای سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی اقدامی نکرده اند.
افخمی راد گفت : بسترهای تولید مشترک خودرو و لوازم خانگی در ایران وجود دارد و پیش از این رایزنی هایی در این زمینه انجام شده، اما نتیجه ای به دست نیامده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، خرید کالای نهایی از سوی ایران، امروز دنبال نمی شود و تصریح کرد: نباید به بهانه تامین نیاز داخل از ظرفیت ها و توانمندی های کشور و همچنین نیروی جوان تحصیلکرده چشم پوشی شود و به واردات کالای تمام شده، اکتفا کرد.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، کشورهایی که خواستار همکاری با ایران هستند، باید به سوی سرمایه گذاری، انتقال فناوری و تولید مشترک سوق پیدا کنند و کره جنوبی نیز از این قاعده جدا نیست.
وی گفت :اکنون شرایط ایران نسبت به گذشته تغییر کرده و در سال های گذشته تحریم های بین المللی بزرگترین مانع سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی بود ، اما اکنون تحریم ها لغو شده و زمینه بهره مندی از سرمایه گذاری و سوددهی آنها فراهم شده است.
افخمی راد اظهار داشت :توقع ایران از شرکای تجاری خود به ویژه کره این است که با این رویکرد وارد کشورمان شوند و تولید مشترک را از طریق ایران به کشورهای منطقه که حدود ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند، صادر کنند.
به گزارش ایرنا، یازدهمین کمیسیون مشترک دو کشور در روزهای نهم و دهم اسفندماه در تهران برگزار می شود؛ هیات تجاری کره به سرپرستی « جو هیونگ هوان » وزیر صنعت، تجارت و انرژی این کشور به تهران خواهد آمد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.