اولین گوشی خم شونده جهان

محققان در کانادا اولین گوشی‌ هوشمند انعطاف‌پذیر جهان را توسعه دادند که از حسگرها برای شبیه‌سازی ورق زدن صفحات بدون نیاز به لمس صفحه نمایش استفاده می‌کند.

محققان دانشگاه کوئینز، یک گوشی هوشمند تولید کردند که ReFlex نام دارد و نمونه اولیه از یک گوشی هوشمند است که یک نمایشگر ۶ اینچی منعطف LG از نوع FOLED و حسگرهای ویژه برای اندازه گیری مقدار خمیدگی صفحه نمایش را به صورت ترکیبی در خود جای داده است.
نمایشگر این گوشی از ویژگی چند لمسی برخوردار بوده و وضوح تصویر آن برابر با ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است.
روئل ورتگال مجری طرح اظهار کرد: این گوشی نشان دهنده یک راه کاملا جدید از تعامل فیزیکی با گوشی‌های هوشمند انعطاف پذیر است.
هنگامی که یک کتاب الکترونیکی روی صفحه نمایش این گوشی هوشمند نمایش داده می‌شود، با خم کردن آن به سمت راست، درست مانند یک کتاب واقعی صفحات از سمت راست به چپ ورق می‌خورند. جالب اینجاست که هرچه میزان اعمال فشار برای خم شدن این گوشی هوشمند بیشتر باشد، سرعت ورق خوردن کتاب بالاتر می‌رود.
ورتگال توضیح داد : کاربران می‌توانند ورق خوردن صفحات را بوسیله نوک انگشتان خود و از طریق ارتعاشات خفیف گوشی احساس کنند.
حسگرهای مربوط به خم و راست شدن این گوشی هوشمند در پشت صفحه نمایش قرار داده شده تا نیروی که کاربر برای خم شدن صفحه اعمال می‌کند را احساس کنند. مقدار نیروی اعمال شده برای خم شدن توسط این حسگرها خوانده شده و برنامه‌های دلخواه را برای استفاده کاربران فراهم می‌کند.
ReFlex دارای یک صفحه نمایش لمسی انعطاف پذیر با کیفیت بالا و سیستم عامل آندروید ۴.۴ است.
محققان از نمونه اولیه ReFlex در تاریخ ۱۷ فوریه در آیندهوون، هلند پرده‌برداری خواهند کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.