یوروپل: پنج هزار داعشی آموزش دیده در اروپا سرگردان هستند

وین رایت» رئیس انگلیسی آژانس پلیس اروپا (یوروپل) هشدار داد: « پنج هزار تروریست آموزش دیده گروه تروریستی تکفیری داعش در اروپا سرگردان هستند.»

روزنامه 'دیلی میل' انگلیس به نقل از وین رایت، افزود: «آژانس متبوعش بر این باور است که بین سه تا پنج هزار نفر از تروریست ها توانسته اند پس از گذراندن دوره های آموزشی داعش در خاورمیانه به اروپا بازگردند.»
وین رایت به روزنامه آلمانی «نوی اوزنابروکر/ Neue Osnabrücker» گفت: اروپا اکنون در مقایسه با بیش از ۱۰ سال پیش، با بزرگترین تهدید تروریستی مواجه است. می توان انتظار داشت داعش یا هر گروه تروریستی دیگری حملاتی را با هدف تلفات گسترده غیر نظامیان در منطقه ای دیگر از اروپا انجام دهند. آمار فزاینده تروریست های آموزش دیده، اعضای اتحادیه اروپا را با چالش های کاملا جدیدی مواجه کرده است.
وی این ادعا را که تروریست ها از بحران پناهجویان برای نفوذ در اروپا استفاده می کنند، اغراق آمیز خواند و گفت: شواهد قطعی برای اثبات این که تروریست ها به شکل نظام مندی از هجوم پناهجویان برای نفوذ به اروپا بهره می گیرند، وجود ندارد. 
مقامات اتریشی به تازگی اعلام کردند که در حال انجام تحقیقات درباره چهار نفر از مظنونان تروریستی مرتبط با حملات پاریس هستند. به گفته دادستان های شهر زالتسبورگ اتریش، هر چهار نفر ظاهرا وابسته به داعش هستند که مسئولیت حملات پاریس را که ۱۳۰ کشته برجای گذاشت، برعهده گرفت.
پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) پاریس که ضعف تبادل اطلاعاتی میان کشورهای اروپایی را آشکار کرد، نشست ها و اقدامات متعددی در جهت تعمیق همکاری های ضد تروریستی میان کشورهای اروپایی صورت گرفته است.
یوروپل نیز مرکز ضدتروریستی دیگری در این نهاد اروپایی تشکیل داد.
مقامات پاریس به تازگی از تمایل تشکیلات اطلاعات اروپا برای همکاری در برابر تهدید تروریسم و مقابله با گسترش بی سابقه آن خبر داده و اعلام کردند که «ژیل دو کرشوو» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم طی نشستی که اول فوریه (۱۲ بهمن) در کشورهای اروپایی در پاریس برگزار شد، فهرستی از راهکارهای موجود و پیشنهادهای کشورهای عضو اتحادیه را با هدف تقویت اقدامات پیشگیرانه در مقابل تروریسم و افراط گرایی، ارائه داد.
شرکت کنندگان در این نشست، همچنین در مورد تدابیر لازم برای حفظ امنیت در اروپا، مرزهای خارجی و حمل و نقل هوایی، جلوگیری و مبارزه با تبلیغات و تامین مالی تروریسم و نیز مبارزه با قاچاق سلاح، بحث و تبادل نظر کردند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.