یک میلیون و 200 هزار زائر در دهه آخر صفر وارد مشهد شدند

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از ورود یک میلیون و 200 هزار زائر و مسافر تا شب گذشته به مشهد الرضا خبر داد.

محمدحسن واحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بعد از اربعین حسینی (ع) تا کنون این جمعیت از طریق ناوگان هوایی ، ریلی و جاده ای اعم از اتوبوس های برون شهری و وسایل نقلیه شخصی به مشهد وارد شده اند.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها بیانگر ورود 3،5 میلیون زائر در روزهای آخر ماه صفر در مشهد است، اظهار کرد : در این میان تاکنون 19 هزار زائر پیاده وارد مشهد شده و 35 هزار نفر نیز شب گذشته در مسیرهای شش گانه در طول محورها و ایستگاه های صلواتی جاده ای اسکان یافتند.

وی عنوان کرد : روز گذشته در جریان بارش برف در طول جاده های استان هفت هزار زائر پیاده در مسیرهای قوچان ، نیشابور و فریمان با 60 دستگاه اتوبوس به مشهد منتقل شده اند و در سالن ها و فضاهای آماده شده برای شرایط اضطراری اسکان یافتند.

وی اظهار کرد : با تحویل مدارس این جمعیت از امروز به محل های اسکان انتقال می یابند.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در مجموع 180 مرکز اسکان برای زائران پیاده با ظرفیت 100 هزار نفر در مشهد پیش بینی شده است ، افزود : این فضاها از امروز صبح در اختیار کاروان های زائرین پیاده ای که پیش بینی فضا و مکان نداشته و در جریان ثبت نام در سایت موضوع را اعلام کرده اند ،قرار می گیرد.

به گفته وی ، حدود 10 میلیارد ریال از اعتبارات بودجه زیارت برای تجهیز این مدارس در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفت . وی گفت : در جریان بازدیدها این مدارس به خوبی تجهیز شده و مشکل خاصی برای اسکان و استقرار این زائران وجود ندارد.

پیش بینی های حاکی از ورود 3،5 میلیون زائر پیاده در ایام پایانی ماه صفر به مشهد الرضا (ع) است که از این میزان 250 تا 300 هزار زائر بر اساس برآوردها زائران پیاده خواهند بود.

پنجشنبه 19 آذرماه مصادف با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شنبه 21 آذر مصادف با 30 صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) است. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.