این‌ها طرفداران ترامپ هستند/ امضای اسکناس برای هواداران

انتقاد رهبر کاتولیک‌های جهان از مواضع ترامپ و واکنش نامزد جمهوری‌خواه باعث شد چهره جنجالی این روزهای انتخابات امریکا بار دیگر به صدر اخبار رسانه‌ها بیاید.

روز گذشته پاپ فرانسیس که در راه بازگشت از مکزیک به واتیکان بود، در هواپیما و در میان خبرنگاران، نظرات ترامپ در خصوص بیرون انداختن مهاجران از آمریکا را به باد انتقاد گرفت و گفت که ترامپ نمی‌تواند خود را مسیحی بخواند. پاپ که نمی‌خواست اظهارنظر مذهبی‌اش، رنگ و بوی انتخاباتی پیدا کند، گفت که به آمریکایی‌ها نمی‌گوید که به ترامپ رأی بدهند یا ندهند.
این سخنان از سوی ترامپ بی پاسخ نماند و او در مصاحبه‌ای بعد از اینکه از سوی پاپ غیرمسیحی خوانده شد به این اظهارنظر واکنش نشان داد. ترامپ گفت اظهارات پاپ «شرم‌آور» است و هیچ رهبری به ویژه یک رهبر مذهبی حق این را ندارد که مذهب یک شخص دیگر یا ایمان او را زیر سوال ببرد.
در همین حال تازه‌ترین نظرسنجی از کاهش محبوبیت ترامپ خبر می‌دهد. نظرسنجی اخیر موسسه افکارسنجی گالوپ نشان می‌دهد شصت درصد آمریکایی‌ها درباره ترامپ دیدگاه منفی دارند. این نظرسنجی امروز منتشر شده و از شانس کم ترامپ برای ریاست جمهروی حکایت دارد اما دیروز نظرسنجی دیگری که رویترز منتشر کرد نشان می‌داد در میان جمهوریخواهان همچنان ترامپ حرف اول را می‌زند. در این نظرسنجی ترامپ با ۴۰ درصد همچنان در جایگاه نخست قرار داشت.
خبرگزاری رویترز در همین حال گزارشی تصویری از کمپین‌های انتخاباتی ترامپ با عنوان «نگاه‌ها به ترامپ» منتشر کرده و هواداران این نامزد جنجالی را به تصویر کشیده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.