رایزنی مدیرکل سیاسی وزارت خارجه استونی با امیر عبداللهیان

در دیدار مدیرکل سیاسی وزارت خارجه استونی با معاون وزیر خارجه کشورمان در خصوص روابط ۲ کشور و همچنین آخرین تحولات و بحران‌های منطقه خاورمیانه، چگونگی حل این بحران و مبارزه علیه تروریسم رایزنی و تبادل نظر شد.

پائول تیسالو مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌و گو کرد.
در این دیدار طرفین در خصوص روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری استونی و همچنین آخرین تحولات و بحران‌های منطقه خاورمیانه، چگونگی حل این بحران و مبارزه علیه تروریسم رایزنی و تبادل نظر کردند.
در این دیدار حسین امیرعبداللهیان آخرین وضعیت تحولات منطقه از جمله در کشورهای سوریه و یمن، را تشریح کرد و مواضع اصولی ایران را در قبال این تحولات بیان کرد.
مدیرکل سیاسی وزارت خارجه استونی نیز در این دیدار گفت: اطلاع از مواضع دیگر کشورها از جمله ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در این منطقه در شکل دهی به رویکردهای خارجی استونی نسبت به موضوعات خاورمیانه حائز اهمیت است.
مدیرکل سیاسی وزارت خارجه استونی بنا به دعوت همتای ایرانی خود مدیر کل شمال و شرق اروپا از ۲۷ لغایت ۲۹ بهمن ۹۴ به ایران سفر کرد و با تعدادی از مقامات ارشد وزارت خارجه، سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و سازمان توسعه و تجارت ایران دیدار و گفت وگو کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.