جزئیاتی از تسلیحاتی که آل سعود با ۸۰ میلیارد دلار می خرد

عربستان در سال های اخیر هزینه های خود در بخش نظامی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

به گزارش «بیزنس اینسایدر»؛ عربستان در حال حاضر بزرگ ترین خریدار تجهیزات نظامی در جهان است و ۲۵ درصد از بودجه سالانه خود را در این زمینه هزینه می کند. این مبلغ بسیار بیشتر از هزینه صرف شده به وسیله حکومت این کشور در بخش هایی همانند موضوعات اجتماعی یا سلامت جامعه است.
"تایفون" در میان مدرن ترین جنگنده های جهان قرار دارد. در حال حاضر عربستان چندین فروند از این هواپیمای اروپایی را در اختیار دارد.
جنگنده F-۱۵ در میان معروف ترین هواپیماهای ساخت آمریکا قرار دارد. سعودی ها در حال حاضر ده ها فروند از این جنگنده را در اختیار دارند و قرار است ۸۰ فروند دیگر را نیز در آینده تحویل بگیرند.
ارتش عربستان به زودی ۲۲ فروند هواپیمای "هاک" دریافت خواهد کرد. این هواپیمای انگلیسی برای تمرین خلبانان جت های نظامی مورد استفاده قرار گرفته است.
سعودی ها بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در گارد ملی خود دارند. این بخش از ارتش بیشتر برای حفظ منافع داخلی مورد استفاده قرار می گیرد اما به عنوان نیروهای نظامی برای خارج از کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته اند.
در بخش نفرات این کشور در حدود ۴۴۰ هزار نیروی فعال در اختیار دارد.
در زمینه تجهیزات زرهی، عربستان ۴۴۲ تانک M۱A۲ آبرامز تولید آمریکا در اختیار دارد. این تانک ها می توانند با استفاده از هر نوع سوخت فعالیت کنند.
نیروی هوایی این کشور ۸۲ فروند بالگرد "آپاچی" نیز در اختیار دارد.
نیروی دریایی و هوایی عربستان نیز ۴۰ هزار خدمه دارد.
عربستان تصمیم دارد با قرار دادی ۱۱.۲۵ میلیارد دلاری ۴ فروند ناو فوق پیشرفته نیز خریداری کند.
در بخش دیگری از این قرارداد، سعودی ها چند کشتی با قابلیت فعالیت در نزدیکی سواحل نیز دریافت خواهند کرد.
عربستان سعودی، توپخانه ای پیشرفته در اختیار دارد. نیروهای این بخش از ارتش شامل ۷۵۰ توپ هویتزر و ۵۰ تانک موشکی M۲۷۰ می شود.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.