انتقاد احمد خاتمی از بی‌ریشه خواندن مراسم اربعین؛ یک مانور به‌خشم‌آورنده‌ دشمن است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پیامی اظهار کرد: کسانی با تحلیل‌های نادرست و بی‌ریشه خواندن این مراسم یا انگ غیرخدایی زدن به راهپیمایانی که عشق به ابی‌عبدالله (ع) در جانشان موج می‌زند، این نعمت را ناسپاسی نکنند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس خبرگان رهبری، در بخشی از پیام آیت‌الله سیداحمد خاتمی که به مناسبت راهپیمایی اربعین حسینی منتشر شده، آمده است: اربعین حسینی و راهپیمایی میلیون‌ها نفری دلدادگان دین، مصداق شعائر دینی است که قرآن آن را نشانه‌ تقوای دل می‌داند، مراسم اربعین حسینی و این راهپیمایی، مانور به خشم‌آورنده‌ دشمن است که قرآن آن را عمل صالح می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم، سنتی است که ریشه در ده‌ها روایت دارد که برای زیارت ابی‌عبدالله (ع) با پای پیاده اجر فراوان ذکر می‌کنند. این عبادت بزرگ، شیوه‌ بزرگانی چون شیخ انصاری از مراجع بزرگ نجف بوده که در چند قرن اخیر با فراز و نشیب بوده است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این پیام یادآور شد: این مراسم فرصت مغتنم و نعمت بزرگی الهی است که باید شاکر آن بود و تلاش در جهت عمق بخشیدن بیشتر آن را داشت، این مراسم کاملا صبغه‌ دینی و ارزشی دارد و هیچ‌ وابستگی سیاسی، جناحی و حزبی با هیچ جریانی ندارد.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: کسانی با تحلیل‌های نادرست و بی‌ریشه خواندن آن یا انگ غیرخدایی زدن به راهپیمایانی که عشق به ابی‌عبدالله در جانشان موج می‌زند، این نعمت را ناسپاسی نکنند. این جا دیگر با یک جریان سیاسی طرف نیستند؛ با ابی‌عبدالله روبرو هستند و تجربه تاریخی می‌گوید رویارویی با سالار شهیدان عاقبت خوشی ندارد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.