واعظی: صدور روادید برای اتباع ایران و جمهوری آذربایجان تسهیل می شود

محمود واعظی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان گفت: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا صدور روادید بین دو کشور آسان شود و فعالان اقتصادی و شهروندان بتوانند به راحتی تردد کنند.

محمود واعظی روز یکشنبه در حاشیه دیدار با شاهین مصطفی اف وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران افزود: جمهوری آذربایجان سیاست لغو روادید را برای اتباع هیچ کشوری ندارد و تنها برای برخی کشورها در صدور آن تسهیل ایجاد می کند.
وی گفت: مقام های آذربایجان مصمم هستند صدور روادید را برای اتباع ایرانی تسهیل کنند که ما هم در ایران همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا صدور روادید آسان شود.
واعظی به افزایش سطح تردد اتباع دو کشور در دو سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون هموطنان ایرانی علاقمند هستند از بخش های مختلف آذربایجان دیدن کنند و از آن طرف اتباع آذربایجان نیز بسیار تمایل دارند به ایران آمده و از جاهای مختلف کشورمان دیدن کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش علاقه فعالان اقتصادی دو کشور برای انجام فعالیت های اقتصادی فی مابین نیز سبب شده است به دنبال آن باشیم صدور روادید بین دو کشور هرچه سریع تر تسهیل شود.
حجم مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان در بخش غیر نفتی به ۵۰۰ میلیون دلار می رسد، اما در مجموع حجم مبادلات تجاری دو کشور در بخش نفتی و غیر نفتی بیش از یک میلیارد دلار است. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.