فلاحت‌پیشه: ادعای‌ تخریب‌ اموال مردم توسط‌ نیروی انتظامی بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره فیلم‌های منتشر شده از تخریب اموال توسط ماموران گفت: در جلسه کمیسیون با نیروی انتظامی این موضوع مطرح شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره اعتراضات اخیر گفت: یک‌سری نارضایتی‌ها و انتقادهای جدی وجود دارد که عدم توجه به آن‌ها تبدیل به اعتراض می‌شود و عدم توجه به اعتراض تبدیل به اعتصاب و خشونت می‌شود لذا برای بررسی اعتراضات باید همه جوانب را در نظر گرفت.
او افزود: ما شاهد هستیم در بسیاری موارد ضعف‌های مدیریتی وجود دارد که این ضعف‌های مدیریتی موجب شده تا نارضایتی‌هایی شکل بگیرد؛ ناگفته نماند خیلی از زخم‌هایی که سرشان بسته نشده است وقتی زخمی باز شود آن‌ها هم باز می شوند و این واقعیتی است که در کشور ما وجود دارد.
فلاحت‌پیشه با بیان اینکه سپردن زمام همه این مسائل به خارج از کشور و ارتباط دادن آن‌ها به موضوع برجام اشتباه است و در خیلی موارد در سطح مدیریتی اشکالاتی صورت گرفته است که لازم است اصلاح شود، گفت: این ساز و کاری که اخیرا در شورای امنیت ملی دیده شده است مبنی بر اینکه اگر نهادی در امور مردم به ویژه در زمینه اقتصادی کم‌کاری کند باید پرونده آن به دادستانی به عنوان مدعی‌العموم داده شود کار بسیار خوبی است و امیدواریم اجرا شود. فراموش نکنیم مردم کمبودها را درک می‌کنند اما کم‌کاری‌ها را نمی‌پذیرند. دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید در جاهایی که ضعف مدیریتی باعث ایجاد نارضایتی شده است دخالت کند.
این نماینده مجلس درباره اینکه بخشی از نارضایتی‌ها هم تنها متوجه دولت نیست و گاهی هم دستگاه‌هایی مانند قوه قضاییه را شامل می‌شود گفت: به هرحال ضعف اصلی در اجرا است، در بخش‌هایی هم که ضعف متوجه اجرا نیست در آن بخش هم باز لازم است مدعی‌العموم وارد شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که اخیرا فیلم‌هایی منتشر شد که در آن مقابل معترضین بار آجر خالی می‌کردند یا فیلم‌هایی که مدعی اند خود ماموران نیروی انتظامی دست به تخریب اموال عمومی می‌زنند آیا کمیسیون امنیت ملی این موضوع را پی‌گیری کرده است، گفت: در موضوع تهران چنین مسئله‌ای به وجود آمد که در جلسه کمیسیون امنیت ملی با نیروی انتظامی که چهارشنبه گذشته برگزار شد مطرح شد؛ اکنون این موضوع مورد پی‌گیری قرار گرفته است و باید ببینیم نتیجه تحقیقات به کجا می‌رسد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.