تبلیغات برخی داوطلبان مجلس؛ برنامه از شما،سکه طلا و شارژ تلفن از ما / امیرکبیر دسته گل به آب داده است

تبلیغات انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی این روز ها در حالی درفضایی بانشاط و تکاپوی نامزدها و هوادارانشان در بسیاری از حوزه های انتخابیه ادامه دادرد که برخی از آنان به شیوه هایی روی آورده اند که گاهی به ضد تبلیغ تبدیل می شود.

تبلیغات برخی داوطلبان مجلس؛ برنامه از شما،سکه طلا و شارژ تلفن از ما / امیرکبیر دسته گل به آب داده است
 این عده از نامزدها و هوادارانشان با روش هایی که می توان آن را استفاده ابزاری از مسائل مالی و علایق مردم دانست، در صدد جلب آرای آنها برآمده اند؛ گویی فراموش کرده اند که رای دهندگان ایرانی از فهم، هوش و درایت بالایی برخوردار هستند و حتی اگر هدایای آنها را هم بگیرند، کرسی نمایندگی خود را در مجلس به آنها نخواهند سپرد چون آنها نمایندگانی باتدبیر، کارآمد، صادق و درستکار برای قانونگذاری می خواهند.
نمونه هایی از این روشهای تبلیغی را خبرنگاران ایرنا از نقاط مختلف کشور گزارش داده اند که می خوانید:

شارژ بگیر، به من رای بده 
برخی حامیان نامزدها در استان ایلام، اخیرا پیامک هایی با این مضمون که «شماره بده شارژ بگیر »به مخاطبان در یکی از حوزه های انتخابیه ارسال می کنند تا با این روش رای طرف مقابل را به سمت نامزد مورد نظر خویش جلب کنند. 
آنان پس از ارسال این پیامک و دریافت پاسخ از مخاطب پیام، برای وی شارژ اعتباری ارسال می کنند. 
حامیان پس از ارسال شارژ ۲۰ هزار ریالی و ۵۰ هزار ریالی به تلفن مخاطب اعلام می کنند که این شارژ را فلان نامزد انتخاباتی ارسال کرده و به شما هدیه داده است. 

سکه به بهترین برنامه
یکی از نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یکی از حوزه های استان هرمزگان هم در تراکت های تبلیغاتی خود نوشته که به بهترین برنامه ارائه شده به او برای طرح در مجلس، سکه و جایزه نقدی می دهد.
او در تراکت های تبلیغاتی خود مسابقه ای با عنوان اینکه «نماینده خود را مدیریت کنید»، نوشته است: «او آمده است که اگر شما منتخب مردم در مجلس باشید، مهمترین برنامه شما برای ارتقا، توسعه و ساماندهی هرمزگان چه خواهد بود؟ … ما تا رسیدن به اهداف نهایی در کنار شما خواهیم بود. »
بر اساس این تبلیغ انتخاباتی به برترین برنامه ها و اهداف، جوایز ارزنده ای همچون ربع سکه بهار آزادی به ۱۰ نفر ، جایزه نقدی یک میلیون ریالی و پانصد هزار ریالی به ۱۰ نفر اهدا می شود . 
همچنین جمله ای با امضای یک بازیگر سینما و تلویزیون و دارنده صندوق خیریه در تبلیغ به چشم می خورد .

 امیرکبیر ایران دسته گل به آب داده است
برخی از نمایندگان هم که اکنون نامزد انتخابات دوره جدید مجلس هستند، با هدف جلب نظر رای دهندگان حوزه انتخابیه، می کوشند تا رفتارهای تند خود را با برخی وزیران دولت در مجلس از جمله بر سر توافق هسته ای توجیه کنند و یا موفقیتهای دولت تدبیر و امید را محصول کار خویش بدانند.
یکی از آنها در این زمینه در فضای مجازی نوشته است: « … در جریان برخورد با ظریف (وزیر امورخارجه) به قصد قربت با خدا معامله کردم تا کشور از خطری بزرگ نجات یابد. »
به عقیده وی، «رسانه ها از ظریف حمایت بی اندازه ای داشتند طوری که او را جای امیرکبیر گذاشتند و برای دور بعدی به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کردند ولی مردم خبر نداشتند او چه دسته گلی به آب داده است. »
وی این را هم اضافه کرده که « اگر از کنار ظریف به راحتی عبور می کردیم قدم های خطرناک بعدی را دیگران برمی داشتند. ما کاری کردیم که غربی ها گفتند این کار برای ظریف هزینه داشت. البته، ما قصد متهم کردن آنها را نداریم و ممنون زحماتشان هستیم اما درحالی که دروازه حریف روبرو بود، اینها (تیم هسته ای) به دروازه خودی گل می زدند.

لغو سخنرانی به دلیل هراس از تنش 
رئیس مرکز حوزه انتخابیه یکی از شهرستان های استان خراسان رضوی هم گفت: سخنرانی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی که قرار بود در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این حوزه برگزار شود، با مصوبه اخیر کمیته ویژه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی لغو شده است.    
او افزود: جلسه های سخنرانی و پرسش و پاسخ نامزدهای انتخاباتی مجلس به دلیل برخی حساسیت ها بین دانشجویان و برای جلوگیری از هرگونه تنش لغو شده است. 
وی تصریح کرد: بر این اساس، هر گونه سخنرانی نامزدهای انتخاباتی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این حوزه غیر قانونی است و با متخلفین برخورد می شود. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.