تاج:جدال ما با کشورهای عربی،جنگ نابرابر است

رئیس سازمان لیگ برتر گفت: قطر یک بازیکن آورده که ۵۰ میلیون دلار می ارزد که اگر حساب کنیم، می شود نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان.

مهدی تاج در گفت و گو با رادیو ورزش درباره وضعیت تیمهای ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: یک بحث ۳ نماینده ایران در این رقابت ها فنی است. بحث بعدی هم بحث مالی است. قطر یک بازیکن آورده که ۵۰ میلیون دلار می ارزد که اگر حساب کنیم، می شود نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان. این تقریبا ۷۰ درصد بودجه کل باشگاههای ما است. امسال ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کل باشگاههای ما بود که زیرمیزی و رومیزی ندارد چون همین پول را هم ندارند بدهند. 
وی ادامه داد: در واقع اینکه ما نماینده کشورهای عربستان و قطر رو به رو شویم یک جنگ نابرابر است. همین امروز تیم النصر عربستان با هواپیمای اختصاصی خود وارد فرودگاه اصفهان شده و این هواپیما همان جا مانده تا فردا بازیکنان تیمش را برگرداند. حالا نگاه کنید اگر تیم ما بخواهد به ازبکستان برود در صورتی که پرواز مستقیم نباشد باید تقریبا ۲۴ ساعت این مسیر کوتاه را طی کند.
رئیس سازمان لیگ درباره محدودیت های مالی سازمان لیگ و باشگاه های لیگ برتری تصریح کرد: با اینکه گفته می شود ما حق تبلیغات محیطی را نگرفتیم اما باید بگویم سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان از این پول به باشگاه ها پرداخت شد که بیشتر از سال های قبلی بود. با این حال باشگاه ها با توجه به قرارداد ۱۶۰ میلیاردی اوایل سال قبل روی ۶۰ میلیارد فصل اول و صد میلیارد فصل دوم حساب کرده بودند. من بحثم این است که اگر یک نماینده فوتبال عربستان یا قطر می خواهد در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند تمام نهادهای این دو کشور بسیج می شوند. پس ما هم می توانیم اینجا یک مبلغی را برای حضور این چهار تیم در آسیا در نظر بگیریم.
وی در واکنش به اینکه اختصاص دادن این مبلغ برخلاف اصول خصوصی سازی است گفت: فوتبال وقتی خصوصی می شود که سازوکارش وجود داشته باشد. مثلا حق پخش تلویزیونی یک بحث مهم است. ما وقتی به صداوسیما مراجعه می کنیم می بینیم که پول کارمندان خودش را هم نتوانسته بدهد. البته این را بگویم که ما در قبال حقوق نگرفته خود از صدا وسیما کارهای حقوقی و قضایی را پیش بردیم و اگر قرارداد سال قبل ما را پرداخت نکنند برای سال آینده نمی توانند در مزایده فوتبال و سازمان های دیگر شرکت کنند.
رئیس سازمان لیگ درباره جلسات هفته گذشته در کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: من روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته به مالزی رفتم و در جلساتی شرکت کردم که بیشتر مربوط به تصمیم گیری برای فصول ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا بود. یکی از بحث ها این بود که کشورهای غرب آسیا از جمله ایران فشار آوردند که مسابقات از سال آینده چند هفته زودتر برگزار شود که در نهایت این موضوع به تصویب رسید. با وجود اینکه شرق آسیایی ها مخالف آن بودند. از طرفی پیشنهاد شد بازیها به جای روزهای سه شنبه و چهارشنبه در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شود که با دلایلی که رئیس کمیته داوران ای اف سی آورد این موضوع ملغی شد.
وی ادامه داد: اینکه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سه هفته زودتر آغاز شود به نفع ماست. چون می توان برنامه ریزی بهتری برای تیم ملی داشته باشیم. تبانی و تبغیض نژادی از دیگر مواردی بود که در جلسه کنفدراسیون آسیا درباره آن بحث شد. همچنین اعلام شد در صورتی که تیم های حاضر در جام جهانی به ۴۰ کشور برسد سهمیه آسیا ۶ تیم خواهد بود که این موضوع هم به نفع ما خواهد بود.
تاج درپاسخ به این سوال که آیا در حاشیه این جلسات با نمایندگان ای اف سی و فیفا درباره قانونی بودن انتخاب سرپرست برای فدراسیون فوتبال صحبت کرده اید بیان داشت: خیر. این موضوع کاملا کذب و غلط است. ما فقط راجع به موضوع عربستان حرف زدیم و گفتیم که کشور ما امن است. همچنین آنجا با موضع قدرت اعلام کردیم به هیچ عنوان باشگاه های ما حاضر نیستند در کشوری دیگر بازی کنند که البته از سوی مسئولان ای اف سی به ما اعلام شد چند بازی پیش رو که از تیم های عربی میزبانی خواهیم کرد در این ماجرا بسیار موثر است. از همین جا از تماشاگران تراکتورسازی و سپاهان می خواهم که در بازی های فردا از ترفه و پرچم های غیرمربوط با فوتبال استفاده نکنند. قرار است ناظران ای اف سی از این بازی ها فیلمبرداری انجام دهند. البته ما هم ناظران ویژه ای را دو روز قبل به شهرهای اصفهان و تبریز فرستاده ایم و با شورای تامین و یگان ویژه نیز هماهنگی هایی انجام شده است.
وی درپایان گفت: باید بگویم ای اف سی هیچ نظری درباره انتخابات فدراسیون فوتبال ما ندارد. در ضمن اساسنامه درباره انتخاب سرپرست سکوت کرده پس این اختیار برای هیات رئیسه وجود دارد که تعیین تکلیف کند. فکر می کنم وزارت ورزش و سایر دوستان هم موافق تصمیمی که هیات رئیسه گرفته است هستند. انتخاب سرپرست موضوعی است که حتی طرح کردن آن هم در این موقعیت درست نیست.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.