پیشنهاد زنگنه به زیمنس برای همکاری مشترک در تولید و صادرات محصولات

وزیر نفت در دیدار مدیرعامل شرکت زیمنس گفت: این شرکت با همکاری شرکت های ایرانی می تواند اقدام به تولید محصول مشترک برای صادرات به عراق، ترکمنستان، قزاقستان، آسیای مرکزی و دیگر کشورهای منطقه کند.

بیژن زنگنه صبح امروز (دوشنبه، سوم اسفندماه) در دیدار با «یو کازر» مدیرعامل زیمنس آلمان تأکید کرد: این شرکت می تواند با برند خود محصولات تولیدی مشترک در ایران را به کشورهای منطقه صادر کند.
وی همچنین به سابقه تاریخی همکاری ایران و این شرکت اشاره کرد و گفت: به دلیل تحریم، بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات این شرکت به ایران نیامده است.
وی افزود: این تجهیزات برای فازهای پارس جنوبی، ال ان جی و برخی پالایشگاه های کشور بوده که آزادسازی این تجهیزات بعد از لغو تحریم ها آغاز شده است.
وزیر نفت به سابقه همکاری با این شرکت آلمانی در دورانی که در وزارت نیرو حضور داشت اشاره کرد و گفت: در آن دوران نیز همکاری محسوسی با این شرکت وجود داشت اما زمانی که به وزارت نفت آمدم این همکاری گسترش پیدا کرده است.
زنگنه با بیان اینکه ایران به کمپرسورهای گازی و ماشین آلات تولید شده این شرکت برای تولید گاز نیاز دارد، افزود: امیدواریم در فصل جدید همکاری ها میان دو طرف در پساتحریم، نه تنها این همکاری را گسترش دهیم، بلکه برای تولید محصول مشترک با این شرکت همکاری کنیم.
براساس این گزارش، زیمنس که در دوران تحریم ارسال برخی تجهیزات نفتی از جمله کمپرسورهای فازهای پارس جنوبی را مسدود کرده بود پس از لغو تحریمها اعلام آمادگی کرد آن را تحویل دهد. 
به گفته «علی اکبر شعبانپور» مدیرعامل نفت و گاز پارس، هم اکنون آزادسازی برخی تجهیزات و کالاهای فازهای پارس جنوبی از سوی زیمنس آلمان آغاز شده است.
همچنین «زیگفرید روسورم» مدیر فناوری زیمنس نیز چندی پیش گفته بود، با اجرایی شدن توافق هسته ای و پایان تحریم ها، این شرکت آلمانی می تواند ارسال تجهیزات مسدود شده را به طرف ایرانی از سربگیرد.
روسورم با بیان اینکه با اجرای توافق، تحریم ها برچیده شده اند و ما می توانیم تجهیزات مسدود شده را متناسب با نیاز به آنها در پروژه ها، تحویل دهیم و دیگر هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد، افزوده بود: شرکت ما درباره راه آهن، رفت و آمد سریع، سازکارهای انرژی و توزیع انرژی در صنعت نفت و گاز فعال است، از این رو فرصت هایی بسیار در موضوع هایی متنوع برای ما وجود دارد که از اکنون کار روی آنها را آغاز کرده ایم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.