پروفسور سمیعی خبر داد:شخصیتهای علمی برجسته از آلمان و چین به ایران می‌آیند

پروفسور سمیعی گفت: چهره های شاخص و برجسته علمی از کشورهای آلمان، چین و صربستان برای شرکت در سمپوزیوم مغز و اعصاب به ایران می آیند.

پروفسور مجید سمیعی چهره علمی بین المللی در نشست سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب با بیان اهداف علمی این رویداد بین المللی و مزایای آن برای کشور، با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده توسط گروه علمی و اجرایی این نشست گفت: در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که دو ماه قبل از برگزاری یک کنگره، برنامه سخنرانی های آن به طور کامل و منظم معین شده باشد، اما ما این کار را در ایران و پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب صورت دادیم.
وی توضیح داد: این امر بسیار بی سابقه است و باید دانست که اقدام بسیار مشکلی محسوب می شود. اما ما توانستیم کار خود را درست انجام دهیم. در عین حال که کمیته های مختلف این سمینار نیز درست برنامه ریزی شده است و ۶۰۰ سخنران به درستی در جایگاه مناسب خود قرار گرفته اند. به صورتی که تمامی بحث ها مدیریت شده و مدون باشند.
حضور شخصیت های برجسته آلمانی صرب و چینی در سمپوزیوم
رئیس پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب از حضور ۳۰ تن از افراد بسیار برجسته کشور آلمان در این رویداد خبر داد و گفت: حضور این افراد برای کشور اعتبار خاصی دارد. چرا که تمامی آنها از افراد تراز اول علمی کشور خود هستند. از این رو، بازگشت این افراد به کشور خود و توضیح تجربه ای واقعی که در ایران داشتند بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت.
وی همچنین به بعد گردشگری میهمانان خارجی دعوت شده پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب اشاره کرد و گفت: این مهمانان علاوه بر مرتبه علمی بالایی که دارند، علاقه مند به گردشگری در کشور ما هستند. در نتیجه به واسطه برگزاری این سمپوزیوم و کنگره، تعامل بسیار خوبی در حوزه گردشگری و آشنایی با چهره واقعی ایران برقرار می شود.
حضور رئیس جمهوری صربستان در سمپوزیوم
رئیس پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب هفته گذشته مدال ملی صربستان را به نام «نشان طلایی لیاقت » از «تومیسلاو نیکولیچ» رئیس جمهوری صربستان دریافت کرده بود. از همین رو پروفسور سمیعی در این مراسم از رئیس جمهوری صربستان دعوت کرده است تا در این سمپوزیوم شرکت داشته باشد که ایشان این درخواست را پذیرفته است. رییس صربستان در صدر هیئت علمی، اقتصادی به ایران سفر خواهد کرد.
بنابراین، در پی این دعوت، رییس جمهوری صربستان به همراه چند تن از وزرای این کشور برای پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب در ایران حضور خواهند یافت. وی همچنین برای سخنرانی در برنامه سخنرانان در مراسم افتتاحیه قرار می گیرد.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.