دمشق با آتش بس موافقت کرد

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد دمشق با توافق آتش‌بس اعلام شده از سوی روسیه و واشنگتن موافق است و آن را اجرا می کند.

به نقل از خبرگزرای رویترز، وزارت خارجه سوریه اما تاکید کرده است که دمشق همچنان به عملیات خود علیه داعش و النصره ادامه می‌دهد.
آمریکا و روسیه روز گذشته اعلام کردند که برای آغاز آتش بس در تاریخ ۲۷ فوریه به توافق رسیده‌اند و از دولت سوریه و نیروهای مخالف خواسته بودند تا موضع خود را در قبال این توافق اعلام کنند.
در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: جمهوری عربی سوریه با توقف اقدامات نظامی براساس توافق بدست آمده میان روسیه و آمریکا موافقت می‌کند اما به جنگ با تروریسم و گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با آنها و القاعده ادامه می‌دهد.
بنا براعلام وزارت امور خارجه سوریه "برای تضمین موفقیت اجرای آتش بس در موعد مقرر دولت سوریه اعلام میدارد که آماده است با طرف روسی برای مشخص کردن مناطق و گروه‌های مسلحی که توافق آتش بس شامل آنها می‌شود هماهنگی لازم را انجام دهد."
در این بیانیه تاکید شده است: دولت سوریه در عین حال براهمیت حفاظت از مرزها و جلوگیری از حمایت برخی کشورها از گروه‌های مسلح و ممانعت از افزایش قدرت این گروه‌ها یا تغییر در مواضع آنها تاکید دارد.چراکه این اقدامات می‌تواند روند اجرای توافق بدست آمده را با مشکل مواجه کند.
دولت سوریه همچنین تاکید کرده است که ارتش حق خود را برای پاسخگویی به هر گونه نقض آتش بس از سوی گروه‌های مسلح علیه شهروندان سوری یا نیروهای مسلح محفوظ می‌داند.
در پایان بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: دمشق با پذیرش توقف اقدامات خصمانه در واقع بر اصرار خود برای جلوگیری از ریخته شدن خون ملت سوریه و بازگشت امنیت و ثبات به کشور در راستای اجرای اراده ملت و وحدت اراضی کشور صحه گذاشته است. سوریه در این راه شهدای زیادی از میان شهروندان و نظامیان خود تقدیم کرده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.