ترامپ: نباید اجازه داد آوارگان سوری وارد آمریکا شوند

دونالد ترامپ داوطلب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت نباید اجازه داده شود آوارگان سوری وارد آمریکا شوند.

 ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود گفت:« مردم آمریکا امنیت می خواهند، امنیتی که خیلی قوی باشد زیرا کشورمان هم اکنون دچار مشکل است. مرزهای آمریکا باید خیلی قوی محافظت شود و نباید اجازه داده شود سوریها وارد آمریکا شوند زیرا ما واقعا نمی دانیم آنها که هستند. آنها هیچ مدرک و برگه هویتی ندارند. نگاه کنید چه اتفاقی برای آلمان می افتد. آنچه برای آلمان رخ می دهد فاجعه است. آنچه برای سوئد و بلژیک رخ می دهد و سیل آوارگان به آنها جاری می شود، فاجعه است. ما اجازه نمی دهیم این اتفاق برای کشور ما بیفتد. ما کشورمان را از هر زمان دیگری قویتر می کنیم. اگر به تولید ناخالص داخلی کشورمان نگاه کنید، می بینید در سه ماه اخیر هیچ رشدی نداشته است. بسیاری از فرصتهای شغلی از بین می رود. ارقامی که برای میزان اشتغالزایی و بیکاری منتشر می شود، ساختگی است. می گویند رقم بیکاری به پنج درصد رسیده است در حالی که رقم واقعی بیکاری در آمریکا بیست و پنج درصد است. رقم پنج درصد را سیاستمداران درست کرده اند تا خود را موفق نشان دهند. »
ترامپ درباره استفاده از شیوه موسوم به «غرق مصنوعی» در بازجویی ها از متهمان تروریستی گفت:« تد کروز نمی تواند خوب صحبت کند و فقط خوب بحث و مناظره می کند. وقتی از او درباره غرق مصنوعی سوال کردند نتوانست جواب درستی بدهد. از نظر من غرق مصنوعی چیز خوب و قشنگی نیست اما باید توجه داشت عده ای هستند که سر مردم را می برند، آنها افراد را داخل قفسهای آهنی غرق می کنند. آنها افراد را داخل قفس آهنی یک ساعت داخل اقیانوس و زیر آب نگه می دارند و بعد از آنکه افراد داخل قفس غرق شدند و مردند، قفس را بیرون می کشند. آنها سر مردم را می برند بعد می گویند ببینید آمریکاییها چه قدر ضعیف هستند. حال وقتی از تد کروز می پرسند نظرش درباره غرق مصنوعی چیست نمی تواند درست جواب دهد و قضیه را سیاسی می کند و می گوید با وجود اینکه آنها سر مردم را می برند، کار بسیار بدی است. خلاصه او نتوانست به این سوال پاسخ درستی بدهد. وقتی از من پرسیدند نظر شما درباره این مسئله چیست گفتم به نظر من چیز خوبی است اما ما به اندازه کافی پا را فراتر قرار نمی دهیم. می دانم همین فردا مطبوعات درباره من خواهند نوشت که ترامپ آدم پستی است. من آدم پستی نیستم. من کسی هستم که نمی خواهم اجازه دهم یک مشت حیوان با ما بازی کنند. آنها حیوان هستند.» 
ترامپ افزود:« ما بهترین الگوی تامین امنیت برای جهان خواهیم بود. ما با پول خود مکزیک دیواری در مرز خواهیم کشید. سیاستمداران مکزیکی خیلی باهوش هستند. آنها توانسته اند طوری با ما تجارت کنند که ما با آنها کسری تجاری داشته باشیم. آنها نفع خیلی زیادی از ما می برند. ما از نظر امنیتی از وضعی خنده دار به الگویی تمام عیار تبدیل خواهیم شد. ما هنوز نتوانسته ایم داعش را شکست دهیم. اما من کاری خواهم کرد که داعش نابود شود. ما در زمینه بهداشت و درمان و آموزش الگوی جهان خواهیم شد. »
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.