وزیر خارجه فرانسه: پاریس اجرای آتش بس در سوریه را زیر نظر دارد

«ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد: پاریس بسیار مراقب اجرای آتش بس با حسن نیت همه طرف های درگیر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ارو که در اوکراین بسر می برد، در واکنش به توافق واشنگتن و مسکو در مورد آتش بس در سوریه، اعلام کرد: ما در حال بررسی جزییات توافق حاصل شده هستیم که اجرای آن فوریت دارد. ما در مورد این که آتش بس با حسن نیت همه طرف های درگیر اجرا شود، بسیار هوشیار خواهیم بود.
وزیر امور خارجه فرانسه افزود: پاریس همواره پایان گرفتن بمباران ها را با هدف جلوگیری از قتل عام بیشتر غیر نظامیان و سپس تسهیل دسترسی به کمک های بشردوستانه و زمینه سازی شرایط لازم به منظور از سرگیری مذاکرات انتقال سیاسی در سوریه پیگیری کرده است.
آمریکا وروسیه دوشنبه شب دربیانیه مشترکی شروط ترک مخاصمه در سوریه از روز هشتم اسفند ماه و نحوه نظارت بر آن را اعلام کردند.
در این بیانیه آمده است: آمریکا و روسیه به عنوان روسای مشترک «گروه بین المللی حمایت از سوریه» (ISSG) و با هدف رسیدن به حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه با احترام کامل به نقش اساسی سازمان ملل، به حمایت کامل برای توقف مناقشه و ایجاد شرایطی برای گذار سیاسی موفقیت آمیز تحت رهبری سوری ها و تسهیل شده توسط سازمان ملل مصمم هستند. هدف این توافق، اجرای کامل بیانیه گروه بین المللی حمایت از سوریه در نشست ۲۲ بهمن مونیخ، قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل، بیانیه های سال ۲۰۱۵ وین و بیانیه ۲۰۱۲ ژنو اعلام شده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.