شبهات درباره پرونده امام موسی صدر عمیق‌تر می‌شوند

زمانی که کوچک‌ترین فرزند رهبر سابق لیبی هفته گذشته در ارتباط با پرونده حل نشده امام موسی صدر در لبنان بازداشت شد، گمانه‌زنی‌ها درباره افشای اطلاعات جدید درباره بزرگترین پرونده رازآلود سیاسی خاورمیانه بالا گرفت.

به نوشته نیویورک تایمز، روز دوشنبه شبهات این پرونده با این اخبار که هانیبال قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی اجباری و غیرقانونی و برخلاف میلش به خواست پسر شیخ محمد یعقوب همکار امام موسی صدر به لبنان آورده شده، تعمیق یافت.
شیخ محمد یعقوب همکار امام موسی صدر بود که تقریبا ۴۰ سال پیش به همراه صدر در لیبی ناپدید شد.
مقامات لبنانی می‌گویند، حسن یعقوب، فرزند شیخ یعقوب و یکی از اعضای سابق پارلمان، به صورت رسمی و به اتهام کمک به ربودن هانیبال قذافی از دمشق پیش از بازداشتش در لبنان، بازداشت شده است.
این مقامات و وکیل قذافی می‌گویند، هانیبال در سوریه زندگی می‌کرده و از سوی دولت سوریه پس از سقوط پدرش در اکتبر ۲۰۱۱ پناهندگی دریافت کرده بود.
اما حتی با وجود بازداشت یعقوب، هانیبال قذافی در لبنان هنوز به اتهام عدم افشای تمامی اطلاعاتی که درباره ناپدید شدن امام موسی صدر می‌داند، بازداشت است. این در حالی است که روشن نیست هانیبال ۴۰ ساله که در زمان وقوع این اتفاق تنها یک پسر بچه بوده است، چه اطلاعاتی می‌تواند داشته باشد.
ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش در لیبی پس از ۴۰ سال همچنان مساله‌ای اسرارآمیز در لبنان محسوب می‌شود. امام موسی صدر در لبنان یک قهرمان محسوب می‌شود اما معمر قذافی پیش از سقوطش از قدرت همواره تاکید می‌کرد کشورش هیچ ارتباطی با ناپدید شدن این افراد ندارد و صدر و همراهانش پس از پرواز به ایتالیا ناپدید شده‌اند.
در این میان وکیل قذافی طی مصاحبه‌ای افشا کرده که موکلش با کتک، درون یک ماشین انداخته شده و از سوی افرادی که وی «محافظان یعقوب» توصیف می‌کند از سوریه ربوده شده است.
وی ضمن ابراز امیدواری درباره آزادی نزدیک قذافی ادامه می‌دهد: او بی‌گناه است و زمان ناپدید شدن موسی صدر تنها ۳ سال داشته. او هیچ چیزی درباره این پرونده نمی‌داند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.