وزیر راه و شهرسازی: قیمت زمین در تهران برابر گران‌ترین اراضی کشورهای اروپایی است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سوداگری درقیمت زمین به دلیل نبود سیستم حمل و نقل سریع ریلی به حومه شهرها است گفت: به دلیل نبود سیستم حمل و نقل روان و سریع از حومه به مرکز شهر، زمین‌های تهران از گران‌ترین اراضی در سطح جهانی است.

عباس آخوندی در جلسه امضای تفاهم‌نامه دو جانبه شرکت راه‌آهن با شرکت DBI آلمان جهت مشارکت راهبردی در طرح تحول سازمانی گفت: این قرارداد همکاری با راه‌آهن آلمان بسیار استراتژیک است و هدف ما ارتقای شرکت راه‌آهن در یک کلاس جهانی با ارائه خدمات با استانادرادهای جهانی بار و مسافر است.
وی ادامه داد: این یک قرارداد مدیریتی برای بازنگری در سیستم‌های آموزش انسانی و مهندسی و بازنگری سیستم بار و مسافر است و در این طرح چندین هزار نفر آموزش با استانداردهای بین‌المللی خواهند دید.
وزیر راه و شهرسازی طول مدت اجرایی این قرارداد را دو سال عنوان کرد و گفت: آلمان موفق‌ترین سیستم ریلی مسافر و بار را دارد و ارتباطات مهندسی بسیار خوبی با ایران داشته است.
آخوندی با بیان اینکه لازمه اجرای پروژه‌های سخت‌افزاری توجه به پروژه‌های نرم‌افزاری است و بدون آنها میزان بهره‌وری و کارآیی به حد مطلوب نمی‌رسد گفت: شرکت راه‌آهن ایران باید به استانداردهای سطح جهانی برسد و بتواند قدرت رقابت داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیستم ریلی آلمان از بدو تاسیس راه‌آهن باایران همکاری کرده وموفق‌ترین سیستم ریلی جهان است گفت: در حال حاضر در ایران تمام سکونت‌گاه‌های ما با دو چالش بنیادی امکان حرکت و قابلیت زندگی از لحاظ امنیتی و اقتصادی مواجه است و راه‌آهن برای رفع این دو مشکل می‌تواند نقش عمده ای را ایفا کند.
وی افزود: منظورمان از موبیلیتی جابجایی درسطح جهانی و در گام بعدی جابجایی در سطح منطقه و در گا‌م‌های بعدی جابجایی سطوح ملی وحومه‌ای است بنابراین نیاز به یکپارچگی گسترده در سیستم حمل و نقل داریم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قیمت زمین در تهران بیسار گران و هم قیمت زمین در گران‌ترین کشورهای اروپایی و جهانی است گفت: یکی از دلایل سوداگری در قیمت اراضی تهران به این دلیل است که سیستم حمل و نقل سریعی ریلی به حومه نداریم.
وی افزود: بنابراین مردم حق انتخاب برای زندگی در حومه ندارند و نمی‌توانند به سرعت به مرکز شهر دسترسی پیدا کنند.
آخوندی گفت: با و جود این نقص، تمام تقاضا به مرکز کلان شهرها بر می‌گردد و معتقدم مهم‌ترین ابزار برای بهبود زندگی و اسکان، توسعه سکونت‌گاه‌های متکی به حمل و نقل ریلی است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.