رژیم سعودی از شهروندان خود خواست تا خاک لبنان را ترک کنند

با شکست توطئه های چند روز گذشته رژیم سعودی از جمله تعطیل کردن شعب بانکی سعودی ، توقف به اصطلاح هبه تسلیحاتی به ارتش ونیروهای امنیتی لبنان، وادار کردن «اشرف ریفی» وزیر دادگستری لبنان برای ایجاد فتنه در این کشور، امروز یک منبع مسئول در وزارت خارجه سعودی از شهروندان سعودی مقیم لبنان خواست تا خاک این کشور را ترک کنند.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، این منبع مسئول از همه شهروندان سعودی به بهانه حفظ سلامتیشان خواسته است تا به لبنان سفر نکنند و سعودی های مقیم هم در صورت ضرورت زیاد در لبنان باقی بمانند و در صورت نیاز با سفارت سعودی در بیروت تماس بگیرند. 
ناظران هشدار داده اند که این تصمیم آل سعود می تواند چراغ سبزی به تروریست های تکفیری برای اقدامات جنایت آمیز در لبنان باشد. 
این تصمیم جدید سعودی ها در حالی اتخاذ و اعلام شده که همپیمانان آل سعود در چند روز گذشته برای ایجاد فتنه و آشوب در لبنان دست به هر اقدامی زده اما تاکنون موفق نشده اند و حتی دولت لبنان در پایان یک جلسه هفت ساعته بیانیه ای 5 بندی را صادر کرد.
این بیانیه اگر چه با استقبال « سعدالحریری» رئیس جریان المستقبل و یکی از همپیمان سعودی ها واقع شد اما « سمیر جعجع» رئیس حزب « نیروهای لبنانی» آن را مطابق با مطالبه سعودی ها ندانست.
ناظران معتقدند که شکست سیاست های جنگ طلبانه سعودی ها در منطقه و خشم آنها از موفقیت های محور مقاومت در مقابل تروریست های تکفیری مورد حمایت آل سعود ،عامل اصلی ماجراجوئی های جدید سعودی ها در لبنان است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.