کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را تهدید به حمله کرد

پیونگ یانگ روز سه شنبه در واکنش به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در ماه آینده تهدید کرد که کاخ سفید (آمریکا) و کاخ ابی (مقر ریاست جمهوری کره جنوبی) را هدف قرار خواهد داد.

فرماندهی عالی ارتش خلق کره شمالی، پیونگ یانگ ابتدا کاخ آبی کره جنوبی را هدف قرار خواهد داد و پایگاه های نظامی آمریکا در آسیا و آمریکا نیز هدف ثانوی حملات خواهد بود.
این در حالی است که با جدی شدن موضوع استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی، چشم انداز ثبات در شبه جزیره کره به گونه ای بی سابقه تیره شده و یک مقام ارشد نظامی در سئول از برنامه ریزی پیونگ یانگ برای آزمایش موشکی جدید سخن گفته است.
به گزارش ایرنا، هان مین کو وزیر دفاع کره جنوبی که امروز (سه شنبه)درنشستی در محل کمیسیون دفاع ملی پارلمان این کشور سخن می گفت، اعلام کرد: با توجه به یافته های اطلاعاتی ما از سکوی پرتابی که کره شمالی به تازگی در یک مرکز پرتاب موشک در سواحل غربی خود راه اندازی کرده، احتمال پرتاب موشکی به مراتب بزرگتر از راکت سابق از سوی این کشور وجود دارد.
از سوی دیگر ارگان حزب حاکم کره شمالی، «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره جنوبی را زنی سالمند معرفی کرد که دچار اختلالات روانی است.
این تازه ترین مورد از جنگ سردی است که از دو ماه قبل میان دو کره پس از انجام آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی آغاز شد و به تدریج به تشدید تنش ها انجامیده است.
روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان رسمی حزب حاکم کارگر کره شمالی در تازه ترین مطلب خود آورده است: «پارک» می داند که شبه جزیره کره و دو کشور دچار تقسیم بندی شده اند اما دست از معادلات غلط خود بر نمی دارد و بر مصائب مردم کره می افزاید.
ارگان حزب حاکم کمونیست کره شمالی در ادامه گزارش انتقادی خود پا را فراتر نهاده و «پارک گئون هی» را مسئول بدبختی مردم کره جنوبی دانست و گفت که مردم کره شمالی به خودی خود از تقسیم شدن دو کشور در رنج هستند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.