معاون حقوقی رئیس قوه قضائیه خبر داد مخالفت دولت با افزایش ۳ درصدی بودجه درآمدهزینه‌ای قوه قضائیه

معاون حقوقی قوه‌قضاییه از مخالفت دولت با افزایش ۳ درصدی بودجه درآمد هزینه‌ای قوه‌قضاییه خبر داد.

ذبیح‌الله خداییان در همایش تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: احکام قضایی و حقوقی در ماده ۲۴ برنامه ارائه شده از سوی دولت عنوان شده‌اند که براساس آن کلیه دعاوی مربوط به عدم اجرای مفاد اسناد رسمی، باید در ثبت بررسی شود. به طور قطع این ماده در شورای نگهبان با مشکل مواجه می‌شود و شورا به آن ایراد می‌گیرد. ما در این خصوص در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پیشنهادی را ارائه داد که تقریبا مورد موافقت قرار گرفته است.
معاون حقوقی رئیس قوه قضائیه به موضوع زندان‌زدایی در برنامه دولت اشاره کرد و گفت: نباید تکلیفی را بر دوش قوه قضائیه بگذاریم که توان انجام آن تکلیف وجود ندارد.
وی افزود: وقتی می‌گوییم باید سالانه ۱۰ درصد از جمعیت زندان‌ها کاسته شود، این سوال به وجود می‌آید که آیا دستگاه قضایی در ارتکاب جرم و نوع آن دخیل است؟
خداییان ادامه داد: دستگاه قضایی به پرونده افرادی که مرتکب جرم می‌شوند، رسیدگی می‌کند و ممکن است این رسیدگی منجر به بازداشت شدن شخص شود.
معاون حقوقی رئیس قوه قضائیه در ادامه به موضوع جذب سالانه ۵۰۰ قاضی اشاره کرد و گفت: ما به دولت پیشنهاد داده بودیم به همراه هر قاضی ۳ کارمند نیز جذب شود که مجموعا هزار نفر می‌شوند اما دولت هنوز موافقت نکرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه گاهی اوقات دولت بودجه دستگاه قضایی را تا یک سوم کاهش می‌دهد و ما در مجلس پیگیری می‌کنیم تا این بودجه افزایش یابد، گفت: در برنامه امسال پیشنهاد ما این بود که ۳ درصد به بودجه درآمد هزینه‌ای دستگاه قضا اضافه شود اما دولت مخالفت کرد و به طور قطع در عمل با مشکل مواجه خواهیم شد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.