حجت‌الاسلام علوی: ما نه به تایید انگلیس نیاز داریم و نه از تهدید آنها می ترسیم

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: راه نتیجه گرفتن تبلیغات نامزدهای انتخابات، ادب و اخلاق است و این نشان می‌دهد که جامعه ما این بد‌اخلاقی‌ها را نمی‌پسندد و افراد باید رعایت کنند تا کاندیدای مورد نظرشان نیز رأی بیاورد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی روز سه شنبه در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود در تهران مردم ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور و میلیونی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در یوم الله ۲۲ بهمن اظهار داشت: در انتخابات هفتم اسفندماه هم امت اسلامی ایران با حضور در پای صندوق‌های رای، همچون انتخابات ادوار گذشته حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند.
مردم اجازه دخالت در امور داخلی کشور را نمی‌دهند
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب اسلامی در اختیار مردم ایران است و از ابتدای انقلاب تاکنون نشان دادند که با شرکت در راهپیمایی‌ها و حضور پر شور در انتخابات با هم وحدت دارند و به هیچ بیگانه‌ای اجازه دخالت در امور داخلی کشور را نمی‌دهند.
تحت رهبری ولایت فقیه همه توطئه‌های بیگانگان نقش بر آب شد
او در مورد بحث‌های مطرح شده در خصوص دخالت انگلستان در لیست انتخاباتی گفت: ما نه به تایید انگلستان احتیاج داریم و نه از تهدید آن‌ها می‌ترسیم و نه رای و نظر آنها در امور داخلی کشورمان را به رسمیت می‌شناسیم. ملت ایران با هم وحدت دارند و اجازه دخالت به انگلیس، آمریکا و بیگانگان را نمی‌دهند. یک موقعی آمریکا و انگلیس و کشورهای استعمارگر همه کاره کشور ما بودند. مردم ما قیام کردند. امام خمینی گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و تحت رهبری ولایت فقیه همه توطئه‌های بیگانگان نقش بر آب شد.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما هرگز اجازه دخالت به بیگانگان نمی‌دهیم؛ خاطرنشان کرد: مردم ما در ۷ اسفند بار دیگر نشان خواهند داد هیچ بیگانه‌ای حق دخالت در امور ما را ندارد. آنها قصد اختلاف‌افکنی دارند، اما آنها ساده‌اندیشند که تحت رهبری هوشمندانه ولی فقیه، اجازه دخالت پیدا کنند تا به اهداف شومشان برسند، مردم و مسئولان ما هوشیارند.
مردم با هوشیاری پای صندوق‌های رای بروند
علوی با بیان اینکه هر یک از نمایندگان رای بیاورند، خدوم ملت و نظام هستند، از مردم درخواست کرد با هوشیاری پای صندوق‌های رای بروند و به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند و خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است نظر و رای مردم است و این محکم‌ترین پاسخ برای یاوه‌گویان است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند متعال را شاکریم در شرایطی به استقبال دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می‌رویم که مردم کشورمان جشن ۳۷ سالگی پیروزی انقلاب را در روز ۲۲ بهمن‌ماه برگزار کردند و بار دیگر حماسه حضور آفریدند و اعجاب دنیا را برانگیختند و چشم نظاره‌گر جهانیان را به این حضور خیره کردند.
او افزود: هر سال مردم در روز پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به سال قبل حضور پررنگ‌تری دارند و در سه سال اخیر نیز این حضور نسبت به سال‌های قبل پررنگ‌تر بوده است.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: در فروردین‌ماه سال قبل فراموش نکرده‌ایم که مقام معظم رهبری فرمودند حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۹۲ بیش از ‌سال‌های گذشته بوده است. علت این بود که در کشور، دولتی زمام امور را به دست گرفت که محوریت را به مقام معظم رهبری داد و معظم‌له را نه در شعار، بلکه در عمل به عنوان هدایت‌گر نظام باور داشت؛ به تعبیر رئیس‌جمهور در کشور یک پرچم برافراشته بود و آن هم در دست مقام معظم رهبری است و ما در زیر این پرچم حرکت می‌کنیم.
دولت خود را متعلق به همه مردم، اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی می‌داند
او با بیان اینکه دولت خود را برای همه مردم، اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی می‌دانست، بیان کرد: این دولت به دنبال اینکه یک مجموعه سیاسی به حاشیه برود، نبوده است. همیشه دولت از توان و تجربه یک مجموعه مدیریتی و سیاسی بی‌بهره و محروم بود؛ اما این دولت آمد و دولت ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد و امروز می‌بینیم که به لطف پروردگار همه جریان‌های سیاسی، اقوام، اصناف و… در صحنه حضور دارند.
وزیر اطلاعات افزود: با عنایت خداوند متعال آرامش و امنیت بی‌بدیلی بر کشور حاکم کرد و ما در شرایطی جشن ۳۷ سال انقلاب را برگزار کردیم که در کشورهای نزدیک و دور ما امنیت سال به سال کاهش داشته است؛ ما چندین بار صدای انفجار را در عربستان سعودی، کویت، پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، ترکیه، مصر، تونس، اندونزی، پاریس و… شنیده‌ایم که به لطف پروردگار در این چند سال امنیت جمهوری اسلامی ایران روزبه‌روز افزایش پیدا کرده و شاخص امنیت بالا‌تر رفته است.
علوی ادامه داد: دو سال پیش خبرهایی شنیده می‌شد؛ مبنی بر اینکه در مرزهای کشورمان ۱۴ مرزبان ما را به شهادت رساندند یا پنج نفر مرزبان را ربوده و گروگان گرفتند که در این خصوص چهار نفر را آزاد کردیم و بعد از مدتی پیکر یک شهید را خارج از کشور شناسایی و به کشور آوردیم و تحویل خانواده چشم به راهش دادیم.
او تصریح کرد: در این زمینه در یک سال اخیر از این خبر‌ها شنیده نشده و به تعبیر مقام معظم رهبری این امنیت بی‌بدیل است و در کشورهای همسایه وجود ندارد؛ در کشورهای همسایه امنیت روزبه‌روز کاهش پیدا کرده، اما در کشورمان این موضوع افزایش داشته است.
وزیر اطلاعات بیان کرد: این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها از یک سو حاصل دلاوری‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری و از سوی دیگر، تدابیر دولت که در تلاش است تا بدون سروصدا و جنجال کار‌ها را با تدبیر و مشکلات را یکی پس از دیگری رفع کند، بود.علوی ادامه داد: در سال‌های اولیه انقلاب، کشورهای کوچک همسایه، ما را تهدید به تعرض نظامی و هشت سال ما را درگیر جنگ کردند؛ امسال در شرایطی جشن ۳۷ سالگی پیروزی انقلاب را برگزار کردیم که حتی قدرت‌های بزرگ هم با وجود تمام عربده‌هایی که می‌کشیدند و گزینه نظامی را روی میز اعلام کردند، هرگز به خود اجازه ندادند نسبت به جمهوری اسلامی ایران کوچک‌ترین قدم خطایی را بردارند.
انتخابات باید سالم و به دور از تهمت باشد
وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه انتخابات باید سالم و به دور از تهمت باشد، افزود: در انتخابات باید به جنبه‌های مثبت کاندیدا‌ها پرداخته شود و به نقاط ضعف کاری نداشته باشیم؛ مردم نیز حرکت‌های سالم بیشتر نظرشان را جلب می‌کند.
راه نتیجه گرفتن تبلیغات انتخابات، ادب است، نه تخریب
علوی ادامه داد: مردم اگر مشاهده کنند که فردی در جهت تخریب نامزدی تلاش می‌کند، برعکس آن عمل می‌کنند و به افرادی که علیه‌ آنها صحبت شده، رأی می‌دهند تا به آن تبلیغ‌کننده نشان دهند که در جمهوری اسلامی راه نتیجه گرفتن، تخریب دیگران نیست. راه نتیجه گرفتن تبلیغات نامزدهای انتخابات، ادب و اخلاق است و این نشان می‌دهد که جامعه ما این بد‌اخلاقی‌ها را نمی‌پسندد و افراد باید رعایت کنند تا کاندیدای مورد نظرشان نیز رأی بیاورد.
حجت الاسلام علوی با تاکید بر افزایش شاخص‌های امنیتی کشور به انفجار‌ها و ناامنی در برخی کشور‌ها، متذکر شد: با همدلی و هم‌افزایی همه نیروهای خدوم در نیروهای نظامی سپاه، بسیج و ارتش و نیروهای انتظامی و سربازان گمنام امنیت خوبی در کشور ایجاد شده و با هدایت‌های مقام معظم رهبری همه نیروهای نظام دست به دست هم داده و با پشتوانه اطلاعات ٨٠ میلیونی، این امنیت به ارمغان آمده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.