آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان تا ساعت ۱۳ امروز/ نظارت حق شورای نگهبان است

سخنگوی وزارت کشور گفت: تا ساعت ۱۳ امروز ۱۳۱۱ داوطلب در انتخابات مجلس و ۱۹۷ داوطلب در انتخابات خبرگان ثبت نام کرده اند.

حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین امار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: تا ساعت ۱۳ امروز،  ۱۹۷ داوطلب در انتخابات خبرگان و ۱۳۱۱ داوطلب در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند.
سخنگوی وزارت کشور گفت: امروز ۴۶۹ داوطلب در مجلس شورای اسلامی امروز ثبت نام کرده‌اند که ۵۱ نفر آنان زن هستند.
وی افزود: بیشترین فراوانی سن ثبت نام کننده در انتخابات مجلس ۴۶ تا ۵۰ سال است که ۴ نفر از آنان بین ۷۱ تا ۷۵ سال سن دارند.
امیری همچنین با اشاره به انتخابات خبرگان گفت: امروز ۴۷ نفر در انتخابات خبرگان ثبت نام کرده‌اند که بیشترین فراوانی سن ثبت نام کنندگان از ۵۱ تا ۵۵ سال است.
وی افزود: امروز تعداد داوطلبان زن مجلس خبرگان به ۲ نفر رسید.
قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: باید از تعامل خوب و همدلی اعضای شورای نگهبان تقدیر و تشکر کنم چراکه تعامل آن‌ها با وزارت کشور مصداق همراهی و همزبانی در سال همدلی و همزبانی در انتخابات پیش رو است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: شورای نگهبان طبیعتا باید از اول تا آخر انتخابات را به صورت تمام و کمال نظارت کند و این حق شورای نگهبان است که سوالاتی را درخصوص انتخابات الکترونیکی داشته باشد.
امیری افزود: ما نشست‌های کارشناسی خوبی با اعضای شورای نگهبان داشتیم و با وزیر کشور و آقای مقیمی در جلسات شورای نگهبان شرکت کردیم و اعضای شورا در رابطه با انتخابات الکترونیکی سوالاتی داشتند که ما پاسخ دادیم.
قائم مقام وزیر کشور گفت: بحث سخت‌افزار در رابطه با مسئله انتخابات الکترونیکی از سوی شورای نگهبان تایید شده است و درباره نرم‌افزار هم در حال مذاکره هستیم.
وی با بیان اینکه انتخابات الکترونیکی اقدام جدیدی نیست گفت: ما در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۴ شهرستان انتخابات الکترونیکی برگزار کردیم که نتیجه خوبی در دقت، شفافیت و رسیدگی به شکایات داشت.
امیری خاطرنشان کرد: در دوره پیش رو آنچه اتفاق می‌افتد توسعه ۱۴ نقطه به نقاط دیگر کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی است که بسترهای مخابراتی و فنی آن فراهم شده است.
قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه تفاوت انتخابات الکترونیکی این دوره با دوره گذشته در کوچک‌تر و قابل حمل‌تر شدن دستگاه‌ها است گفت: دستگاه‌هایی طراحی شده که حتی افرادی که دارای قدرت بینایی نیستند می‌توانند رای بدهند.
وی در پایان تصریح کرد: ما امروز در مورد نقاطی که قرار است در آنجا انتخابات الکترونیکی برگزار شود با شورای نگهبان در حال مذاکره هستیم و به توافق خواهیم رسید و به زودی جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.