عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان: با صلابت در مقابل هر نفوذ خارجی ایستادگی و مقاومت می کنیم

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان: با صلابت در مقابل هر نفوذ خارجی ایستادگی و مقاومت می کنیم

 عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: امروز ملت ما برای برداشتن گام دوم بسیج شده و در گام دوم نیاز به مجلسی داریم که بتواند کشور را پشتیبانی کند.
سید حسین مرعشی شامگاه سه شنبه در همایش 'گام دوم حماسه دوم' در حمایت از نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان استان کرمان افزود: خدا را سپاس می گوییم به خاطر توفیقی که به جمع دوستان سیاسی ما و مردم بزرگ ایران عنایت کرد و توانستیم در گام اول در خرداد ۹۲ با وحدت و با همت در صحنه باشیم و جناب آقای دکتر حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهوری انتخاب کنیم.
وی اظهار کرد: آن انتخاب، انتخاب فرد نبود بلکه انتخاب یک سیاست،جهت گیری و تغییر بود و مسیر کشور را از جنگ و تحریم و فتنه به سمت تعالی تغییر داد.
وی گفت: خوشحالیم که در کمتر از۲ سال و نیم از استقرار این دولت مهمترین مشکل نظام جمهوری اسلامی در تاریخ ۳۵ ساله خودش در مسئله پرونده هسته ای و تحریم های جهانی و اجماع قدرت های زورگو شکسته شد.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: در کشوری مثل ژاپن حل کردن پرونده گذشته این کشور ۲۰ سال طول کشید و ۲۰ سال به آژانس فرصت دادند که تمام ژاپن را شخم بزند تا تایید کند انحرافی در پرونده های ژاپن وجود ندارد.
وی بیان کرد: توسط تیم مذاکره کننده هسته ای کشور با همت رئیس جمهوری همه پرونده گذشته ما با یک قطعنامه شورای حکام پایان یافت و باز با قطعنامه ای در شورای امنیت شش قطعنامه را که هرگاه یکی یکی آنها را می خواستیم حل کنیم نیاز به قطعنامه داشتیم و هر قطعنامه را پنج قدرت دنیا می توانستند وتو کنند، با یک قطعنامه، شش قطعنامه شکننده را پایان دادیم و این افتخاری در گام اول بود.
مرعشی با اشاره به این که تاریخ سیاسی ما حکایت از رفت و برگشت های پر هزینه دارد گفت: فراموش نکنید که دولت مصدق که نفت را ملی کرد، دولت مستاجری شد چون گام های دوم را مردم برنداشتند.
وی بیان کرد: از سال ۱۳۳۱ که با قیام ملی، دربار مجبور به عقب نشینی شد و مصدق برگشت تا مرداد ۱۳۳۲ فقط ۱۳ ماه گذشت و در ۲۸ مرداد مردم گام دوم را برنداشتند.
وی با اشاره به مخالفت ها با برجام افزود: رئیس جمهور شما در اولین سفر اروپایی خود به فرانسه برای کشوری که در ۱۰ سال گذشته نتوانسته یک دلار از منابع خارجی وارد اقتصادش کند، ۳۷ میلیارد یورو توافقنامه امضا کرده و هنوز وارد ایران نشده ندا و صداهای مختلف بلند می شود که اینها همه کاغذ هستند.
مرعشی افزود: چند سال است که به دلیل تحریم ظالمانه قدرت های بزرگ از تکنولوژی روز که حق یک ملت و سرمایه بشر است نمی توانیم استفاده کنیم، صیانت از نفت یعنی اینکه ما الان ۳۰ درصد می توانیم برداشت کنیم در صورتی که با تکنولوژی می توانیم ۶۰ درصد برداریم.
عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند شورای نگهبان را تضعیف نکنید، سخن ایشان برای ما حکم و فصل الخطاب بود و ما هیچ انتقادی به شورای نگهبان نکردیم اما بین کسانی که شورای نگهبان تایید صلاحیت کرده آیا از بین اینها هم حق نداریم انتخاب کنیم؟
وی افزود: اگر بین تایید صلاحیت شدگان شورای نگهبان کسی را انتخاب کنیم ما را انگلیسی خطاب می کنید؟ این لیست می شود لیست انگلیس و آمریکا؟
مرعشی بیان کرد: این رفتار غیر معقول و بی انصافی، اول تضعیف شورای نگهبان را به دنبال خواهد داشت چرا که شورای نگهبان کسانی را تایید کرده که ماهیت انگلیسی دارند و دوم توهین به مردم است.
وی گفت: چرا به مردم توهین می کنید؟ اینجا ایران است و ما هم ایرانی هستیم، ما با صلابت در مقابل هر نفوذ خارجی ایستادگی و مقاومت می کنیم.
استاندار اسبق کرمان افزود: مردم سرنوشت کشور را تعیین می کنند نه یک جناح یا چند روزنامه خاص، بگذارید کاندیداهای مورد توجه مردم در صحنه باشند چون همین مردم از نظام دفاع کردند.
وی گفت: از مردم سراسر استان می خواهم شرایط زمان را درک کنند و به لیست کامل رای دهند هیچ کس برای همیشه نمی تواند رای مردم را داشته باشد و کسانی رای مردم را خواهند داشت که با مردم همراه باشند.
مرعشی بیان کرد: اگر کسی مقابل مردم تکبر ورزید مردم حق دارند با او نباشند و این حق مردم است.
وی افزود: ما با تمام وجود از دوستانمان خواهش کردیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و من به وجود تک تک اینها افتخار می کنم و هیچ کس حق ندارد کوچکترین تردیدی در اصالت و درک این نامزدها داشته باشد.
این همایش با حضور دو نامزد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان و حامیان دولت در حوزه انتخابیه کرمان و راور و جمعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در شهر کرمان برگزار شد.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.