شهادت یک تن در یورش نیروهای سعودی به شرق عربستان

تیراندازی‌های بی‌هدف، یورش‌های خانه به خانه و بازداشت گسترده مردم العوامیه از سوی نیروهای نظامی و امنیتی سعودی به شهادت یک نفر و زخمی شدن دست کم ۲۶ تن منتهی شد.

 نیروهای نظامی عربستان سعودی در منطقه العوامیه در استان قطیف شدیدترین حملات و تجاوزات به مردم این شهرها در دستور کار قرار دادند، به گونه‌ای که در این حملات تاکنون یک نفر به شهادت رسیده و چندین تن دیگر از میان غیر نظامیان زخمی شده‌اند. به‌ این ‌ترتیب نگرانی‌ها در مورد انجام جنایات گسترده بر ضد اهالی منطقه شدت گرفته است.
منابع بیمارستانی گزارش می‌دهند که علی محمود عبدالله جوان عربستانی در این حملات به شهادت رسیده و دست کم ۲۶ تن دیگر از جمله چندین زن و کودک در جریان تجاوز نیروهای نظامی سعودی به العوامیه زخمی شدند. در میان مجروحان این حادثه زنی در بخش اورژانس بیمارستان قطیف بستری‌شده که حال وی وخیم است.
صفحات مربوط به مخالفان آل سعود در پایگاه اجتماعی توییتر نشان می‌دهد که حملات انجام شده بر ضد مناطق الدیره و الریف و الجبل در العوامیه بوده و با تیراندازی بی هدف و گسترده به سمت ساکنان مناطق مسکونی همراه شده است، این در حالی است که خودروهای نظامی رژیم آل سعود نیز به صورت گسترده در منطقه حضور داشته و منطقه را به منطقه ای سرکوب‌شده تبدیل‌کرده اند.نیروهای سعودی در این تجاوز به ده‌ها منزل یورش برده و ساکنان آن را مورد حمله قرار دادند ، آنها مسجد الجبل را نیز محاصره کرده و کمربند امنیتی در اطراف آن ایجاد شود.
نیروهای سعودی تیراندازی گسترده را در محله حی الریف در العوامیه به راه انداختند که باعث زخمی شدن دست کم دو نفر از شهروندان شد. نظامیان آل سعود همچنین از بمب برای منفجر کردن درب منازل قبل از یورش به آنها استفاده می‌کردند.
این تجاوزها وحشیانه در حالی بود که درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی نیز از جنایت نیروهای سعودی در امان نبود. به گونه‌ای که این نیروها درمانگاه مضر یکی از مهم‌ترین درمانگاه‌های منطقه العوامیه را نیز محاصره کردند.منابع مخالفان از به آتش کشیدن تعدادی از منازل شهروندان خبر داده و اعلام کردند این اتفاق از سوی نیروهای سعودی افتاده است.
در همین راستا منابع حقوقی گزارش دادند که مقامات آل سعود عبدالمجید الزهرانی شاعر این کشور را به اتهام سرودن قصایدی در انتقاد از فساد در عربستان سعودی بازداشت کردند. الزهرانی در اشعار خود از اوضاع عربستان انتقاد کرد و و به مراکز ژاندارمی که مسئولیت بازداشت مخالفان دولت را دارند ، حمله کرده بود. وی عربستان را "کشور یک میلیون جاسوس" توصیف کرده بود.
شبکه العالم نیز به نقل از منابع محلی عربستان گزارش داد که فعالان و اهالی شهر احتیاط لازم را به خاطر تیراندازی بی هدف مهاجمان خواستار شدند.
این منابع افزودند: نیروهای آل سعود با شمار زیادی زره پوش و خودروهای غیر نظامی حامل مزدور به العوامیه در شرق عربستان حمله کردند که فعالان شهر از مردم خواستند به خاطر تیراندازی های بی هدف مزدوران سعودی از پنجره خانه ها و اماکن باز دور شوند.

استفاده نیروهای سعودی از سلاح های پیشرفته علیه مردم
یک منبع از العوامیه گفت: چند انفجار ناشی از استفاده نیروهای آل سعود از سلاح پیشرفته در این منطقه رخ داده است. فعالان خاطرنشان کردند که نیروهای مزبور به بهانه یافتن سلاح به این منطقه حمله ور شده و از آنجا به سمت منطقه کشاورزی "حی الجبل" رفته اند.

تیراندازی نیروهای عربستانی به سوی شهروندان
در همین حال یک منبع، تبادل آتش در این منطقه را تکذیب کرد و گفت: نیروهای مهاجم تیراندازی کردند اما اهالی شهر العوامیه به آن پاسخ ندادند.
العوامیه در فاصله‌ حدود ۲٫۱ کیلومتری شمال از شهرستان "صفوی" و در حدود ۱ کیلومتری جنوب "قدیح" واقع شده است. اقتصاد قطیف این منطقه نفت خیز، بر تولید نفت خام و کشاورزی استوار است. جمعیت العوامیه بر اساس آمار سال ۲۰۰۹ میلادی ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.