ویروس زیکا در میان صهیونیست ها

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد که ۴ اسراییلی به ویروس زیکا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، روزنامه صهیونیستی «اسراییل الیوم» افزود: از چهار فرد مبتلا به زیکا یک نفر اخیرا از کلمبیا، یک نفر از مکزیک و زن نیز به همراه همسر خود از آمریکای جنوبی بازگشته اند و تقریبا از یک ماه پیش به این ویروس مبتلا شده اند.
روزنامه صهیونیستی نوشت: افراد مبتلا به ویروس زیکا در یک مرکز طبی در تل آیو تحت درمان قرار دارند.
کشورهای زیادی در آمریکای جنوبی درگیر شیوع ویروس زیکا هستند. وزیر بهداشت آفریقای جنوبی یادآورشدکه به دلیل فراوانی رفت و آمد مسافران میان آفریقای جنوبی و شماری از کشورهای درگیر با ویروس زیکا، احتمال مشاهده موارد پراکنده ابتلا به این ویروس در آینده وجود دارد.
بر اساس این گزارش، زیکا ویروس قابل انتقال از پشه «آئدس آجیپتی» به مادران باردار اولین بار سال ۱۹۴۷ در گونه ای از میمون ها به نام رزوس در اوگاندا شناسایی و نخستین موارد ابتلای انسانی آن نیز سال ۱۹۵۲ در اوگاندا و تانزانیا ثبت شد که عارضه آن تولد نوزادان دارای ناهنجاری جمجمه است.
میکروسفالی یک ناهنجاری نادر است که در اثر ابتلا به آن، نوزاد با جمجمه کوچکتر از اندازه طبیعی متولد می شود و در ۹۰ درصد موارد منجر به عقب ماندگی ذهنی، اختلال بینایی یا شنوایی می شود.
برزیل با ۳ هزار و ۷۰۰ مورد کوچکی مغز (میکروسفالی) بدترین شرایط را بین کشورهایی دارد که ویروس زیکا در آنها شیوع پیدا کرده است.
وزارت بهداشت کلمبیا نیز از ابتلای بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ زن باردار کلمبیایی به این ویروس خبر داد و پیش بینی شده است که ۷۰۰ هزار نفر از مردم به این بیماری مبتلا شوند.
اکنون هیچ درمان و واکسنی برای این عارضه وجود ندارد و بهترین روش، پیشگیری از تماس با پشه ناقل بیماری است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.