ریاض هم به جمع مشتریان اس-۴۰۰ پیوست

در حالی که تحویل سامانه دفاعی اس-۳۰۰ روسی به ایران هنوز انجام نشده، روسیه و عربستان در حال گفتگو در زمینه همکاری نظامی و خرید و فروش سلاح‌های پیشرفته از جمله سامانه اس-۴۰۰ هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روسیه و عربستان در حال گفتگو در زمینه همکاری نظامی و فنی هستند و مشاور نظامی رییس جمهور روسیه نیز تاکید کرد که گفتگوها با عربستان برای فروش سلاح در جریان است.
ولادمیر کوژین افزود: عربستان نیز مانند امارات اعلام کرد که به همکاری با ما اهتمام می ورزد و گفتگوها با این کشور همچنان ادامه دارد.
دستیار نظامی ـ فنی ولادمیر پوتین، روز چهارشنبه ۲۴ فوریه، در گفتگو با "اینترفاکس" گفت: منتظر می مانیم تا ببینیم نتایج گفتگوها چه خواهد بود؛ با توجه به آنکه پیش از این نیز سخن از طرح های بزرگ به میان آمد، اما گفتگوها نتایجی به بار نیاورد؛ اما این بار سران عربستان می گویند که تصمیمشان جدی است.
یادآور می شود که سرگی چیمیزوف رییس شرکت "راس تیخ" روسیه در نوامبر گذشته از امضای توافقنامه فروش تولیدات دفاعی روسیه به عربستان به میزان ۲۰ میلیارد دلار خبر داده بود، اما آن طرح ها به دلایل سیاسی به سرانجام نرسید. چیمیزوف گفت که اخیرا همکاری های نظامی ـ فنی میان دو کشور از سر گرفته شده است.
به گفته وی، عربستان قصد دارد سامانه "اس ـ ۴۰۰" ساخت روسیه را خریداری کند و در صدد بحث و بررسی این مساله با مسکو است.
چیمیزوف افزود: مرحله فعلی شاهد خیزشی در روابط ما با این کشور است و امیداوریم که گفتگوها به امضای توافقنامه هایی بینجامد.
گفتنی است ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه پیشتر در یک نشست مطبوعاتی سالانه در ماه دسامبر گذشته اعلام کرده بود که روسیه در حال بررسی طرحهایی در زمینه همکاریهای نظامی ـ فنی با عربستان است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.