اعتراض آیت‌الله نوری نسبت به قرارگرفتن در لیست اصلاح‌طلبان

کاندیدای مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز در استان زنجان گفت: نام من را بدون اطلاع بنده در برخی لیست‌ها منتشر کردند و که ممکن است برای ضربه زدن اسم من آن را در این لیست قرار داده‌اند.

آیت‌الله اسماعیل نوری امروز در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با معرفی خود به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بنده از سال ۴۴ وارد حوزه علمیه زنجان شدم، تحصیلات خود را در قم ادامه دادم، به زنجان بازگشتم و ۱۰ سال در دانشگاه زنجان تدریس کردم و سال گذشته نیز به مقام بازنشستگی نائل شدم اما همچنان به تدریس در حوزه مشغول هستم.
وی در مورد اهمیت مجلس خبرگان عنوان کرد: اهمیت خبرگان رهبری از آنجا روشن می‌شود که این مجلس با پایه حکومت اسلامی در ارتباط است و از ارکان شاخه‌ای است و رکن اصلی و ریشه‌ای مسئله ولایت فقیه و در واقع ولایت‌الله است.
کاندیدای مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز در استان زنجان بیان کرد: در زمان امامت امام دوازدهم و غیبت کبری ولایت الهی توسط ولی فقیه اعمال می‌شود.
وی در مورد وظایف مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان در تشخیص وجود پنج شرط لازم برای ولی فقیه در مجتهد که در قانون اساسی مشخص شده است، دخالت می‌کند و مجتهد جامع‌الشرایط را که ولایت جامعه اسلامی از سوی پروردگار به او محول می‌شود را تشخیص می‌دهد و نیز حمایت از رهبر بر عهده اعضای مجلس خبرگان رهبری است.
آیت‌الله نوری بیان کرد: ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) بیگانگان را از کشور راند اما دشمنان لحظه شماری می‌کنند تا موقعیتی برای حضور در ایران بیابند و پس از برجام امید بیشتری در این مورد پیدا کردند و هدفشان این است که از هر راه ممکن مانند بستن قراردادهای تحمیلی نفوذ یابند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان گاهی از طریق حمایت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری قصد نفوذ در کشور را دارند، ابراز کرد: باید سعی کنیم همه راههای نفوذ دشمان را ببندیم.

عده‌ای در فتنه ۸۸ آگاهانه یا ناآگاهانه با دشمنان همکاری کردند
کاندیدای مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز در استان زنجان عنوان کرد: در جریان فتنه ۸۸ متأسفانه عده‌ای از افراد داخل نیز آگاهانه یا ناآگاهانه با دشمنان همکاری کردند و با بیان مسائلی نظیر تقلب در انتخابات قصد در ایجاد فتنه داشتند.
وی افزود: ریاست جمهوری یک مسئله فرعی و مسئله رهبری یک موضوع اصلی است و هیچگاه نمی‌توان مسئله اصلی را فدای مسئله فرعی کرد دشمنان آمدند و مخالفت خود را مستقیما با رهبری بیان کردند و دشمنان بیش از ۲۰ سال برای این موضوع کار کردند و قصد و غرضشان این بود که به جمهوری اسلامی که پایه آن ولایت فقیه است ضربه بزنند و و اقدامات فتنه‌گران قابل قبول نیست.
آیت‌الله نوری ابراز کرد: فتنه‌گران هم حتی اگر ابوذر زمان هم شوند نباید در پست‌های حساس و وزارتی حضور یابند و نمی‌توان توبه کسی که یک بار پایش لغزیده را قبول کرد و آنها می‌توانند به عنوان شهروند عادی زندگی کنند و پستهای حساس برای آنها مجاز نیست.
کاندیدای مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز در استان زنجان در مورد انتخاب افراد صالح و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید خلاف نظر دشمن عمل کرد، گفت: هنگامی که افراد برای ما شناخته شده نیستند باید به لیست افرادی نگاه کنیم که از طریق افراد مورد تأیید تهیه شده اما هنگامی که ما خود شناخت داریم نیازی به این کار نیست.
وی بیان کرد: نظر رهبر این نیست که اعتقادات خود را کنار بگذاریم و تنها به لیست‌های ارائه شده از طریق عده‌ای اکتفا کنیم چرا که در این صورت نیازی به رأی مردم نبود و تنها عده‌ای برای انتخاب افراد تصمیم می‌گرفتند.
آیت‌الله نوری عنوان کرد: جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی با رأی مردم استوار است و در این چاچوب ارزش دارد و شناخت خود انسان بهتر است.

اعتراض به قرارگرفتن در لیست اصلاح‌طلبان
وی در مورد اینکه برخی نام ایشان را در لیست اصلاح طلبان گنجاندند تصریح کرد: بدون اطلاع من یک گروهی اسم من را مطرح کرده که با ابلاغ جوابیه پاسخ آنها را داده‌ام.
کاندیدای مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز در استان زنجان گفت: اینجانب فقط برای انجام وظیفه وارد انتخابات شدم و ضمن انزجار از دخالت بیگانگان در فعالیتهای سیاسی اعلام می‌کنم در خط ولایت رهبری خواهم بود و فعالیت‌های بنده برگرفته از اصول اسلام بوده و به هیچ یک از جناح‌های سیاسی وابستگی ندارم.
وی در مورد نظارت مجلس خبرگان بر رهبری عنوان کرد: مجلس خبرگان وظیفه کشف شرایط و مجتهد جامع الشرایط رهبری که در قانون پیش‌بینی شده است و کسی که دارای شرایط باشد مدام العمر رهبری امت اسلامی را برعهده دارد بنابراین مادامی که شرایط در او باشد ایشان ولی هستند اما در قانون اساسی اصل ۱۱۲مسئله‌ای آمده که نظارت مجلس خبرگان می‌خواهند این را بفهمند که آیا شرایطی مانند فقیه و عادل و مدیر ومدبر در او وجود دارد تا زمانی این شرایط در شخص مورد نظر وجود داشته باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند این ولی را از ولایت ساقط کند اگر یکی از شرایط از بین رفت و برای کمیسیون تحقیق این موضوع ثابت شد، شخص دیگر را به جای آن فرد دارای شرایط را معرفی می‌کند.
آیت‌الله نوری با اشاره به اینکه در واقع مجلس خبرگان حامی رهبر است، ابراز کرد: برا اساس فرموده امام خمینی (ره) خبرگان تقویت رهبر است و نیز خبرگان پشتوانه کشور بوده و باید از عملکرد رهبر نیز دفاع کنند.
کاندیدای مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز در استان زنجان افزود: بدگویی به شورای نگهبان درست نیست و با مبانی اسلامی سنت پیامبر و امام امت و رهبر معظم همخوانی ندارند و معیار وضع فعلی است و ممکن است برخی زمانی دارای شرایط و ویژ‌گی‌های مثبت و منفی باشند و در زمان دیگر وضعیت تغییر یابد.
وی در مورد ارائه لیست مورد تأیید برخی افراد و اعلام آن از طریق بی بی سی ابراز کرد: نام من بدون اطلاع در برخی لیست‌ها منتشر شده و برای ضربه زدن به بنده این لیست را دادند.
آیت‌الله نوری افزود: بنده را نه جامعه مدرسین کامل می‌شناسد نه جامعه روحانیت مبارز تهران در عین حال جامعه روحانیت مبارز از بنده حمایت کرده اما آن‌چیزی که من به آن ارزش قائل هستم تایید علمای شهر خودم و مدرسین حوزه علیمیه زنجان و ائمه جماعات و سایر علما علمایی که زنجانی الاصل و ساکن قم هستند، است.
وی بیان کرد: این‌ها کسانی هستند که با آنها درس دادم یا شاگرد آنها بودم و آنها از روی شناخت من را تأیید کردند و در مورد اینکه لیست من را اصلاح طلبان دادند و بی بی سی اعلام کرده کسی با من هماهنگی نکرده‌اند و خود  بنده نیز از این موضوع تعجب کردم.
کاندیدای مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز در استان زنجان با اشاره به اینکه برای انسانی که خود مجتهد است تقلید حرام است تأکید کرد: جایی که خود برای انتخاب افراد شایسته شناخت داریم جایز نیست به لیست‌ها مراجعه کنیم و نباید به سایرین اعتنا نکینم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.