طنز پرداز سینما از اهمیت طنز می گوید

 
جواد عزتی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت محتوای فیلم «در مدت معلوم» گفت: سوالی که در فیلم مطرح می‌شود، بسیار مهم است؛ اما متأسفانه به خاطر نوع فرهنگی که مختص ماست از شنیدن آن اکراه داریم. خوشبختانه این فیلم به نحوی این سوال را مطرح می‌کند که مخاطب راضی از سالن سینما بیرون می‌آید و از طرفی همین موضوع باعث همکاری من با فیلم شد.
 

وی افزود: فیلمنامه «در مدت معلوم» هدف خود را خالصانه دنبال می‌کند و قصد سوء استفاده از موضوعش را ندارد؛ یعنی هر دو جنبه تجاری و هنری خود را حفظ می‌کند و مخاطب را تا آخر فیلم با خود همراه می‌کند، در کل مطمئنم برای فیلم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
 
وی ادامه داد: جنس فیلم و موضوع  «در مدت معلوم» از جنس رئال و زندگی روزمره ماست، روزمرگی که همه ما از صبح تا شب با آن سر و کله می‌زنیم و می‌بینیم جنسی نیست که فانتزی باشد و ما را اذیت کند.

 

این بازیگر در مورد حال و هوای سینمای طنز چند سال اخیر گفت: چند سال گذشته در خصوص طنز در تلویزیون اتفاقات خوبی افتاد و مردم را جذب خود کرده بود و سال‌های سال جلوتر از سینما بود، اما این موضوع در یکی دو سال اخیر برای سینما رخ داده و از آن سینمایی که در بحث کمدی، طنز موقعیت محروم بود یا حداقل جنسی نبود که مردم دوست داشته باشند، فاصله گرفته است و باید منتظر اتفاقات بهتری برای سینمای طنزمان باشیم.
 
عزتی درباره فعالیت‌های جدید سینمایی خود بیان کرد: در حال حاضر مشغول بازی در فیلم سینمایی «زاپاس» هستم که شاهد حضور آن در جشنواره فجر خواهیم بود، این فیلم حرف‌های زیادی در خصوص ساختار، محتوا، عملکرد و عوامل و بازیگران دارد. به خصوص در زمینه بازیگری در جشنواره خواهد درخشید.
 

بازیگر «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در مورد نقاط ضعف جشنواره فیلم فجر از سال‌های گذشته تا به امروز اظهار داشت: به نظرم انگار در طول سال فقط باید دو ماه به جشنواره بپردازیم و ده ماه باقی مانده سینمایی نداریم. از طرفی هیجانی که باید در آن وجود داشته باشد نمی‌بینیم، در اصل اتفاق مهمی که افتاده این است که خودمان شأنیت به جشنواره نمی‌دهیم؛ یعنی آنهایی که حضور ندارند از این بابت ناراحت نیستند و آن‌هایی که حضور دارند آنقدر از حضور خود خوشحال نیستند، این اتفاق خوبی نیست.
 
عزتی ادامه داد: مطبوعات نقش مهمی را در هیجان بخشیدن به جشنواره دارند؛ یعنی باید کسانی را که از ته دل به جشنواره اهمیت نمی‌دهند و از حضورشان در آن خوشحال نیستند را بازخواست کنند و علت این موضوع را بخواهند. چون جشنواره با وجود سینماگران و علاقه قلبی آن‌ها است که هیجان می‌گیرد و به نقطه پویایی نزدیک می‌شود.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.