​توافق انگلیس و اتحادیه اروپا در سازمان ملل ثبت رسمی شد

دولت انگلیس چهارشنبه توافقنامه‌ای را که این کشور بر سر آن با شرکای اروپایی خود برای پیشگیری از خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده است در سازمان ملل متحد به ثبت رساند.

سفیر انگلیس در سازمان ملل اعلام کرد دولت انگلیس چهارشنبه توافقنامه‌ای را که این کشور بر سر آن با شرکای اروپایی خود برای پیشگیری از خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده است در سازمان ملل متحد به ثبت رساند.
ماتیو ریکرافت در جمع خبرنگاران گفت:« من این توافق را در سازمان ملل به عنوان پیمانی رسمی به ثبت رساندم .»
ماده ۱۰۲ منشور ملل متحد اعلام می کند هر پیمان یا توافقنامه بین المللی که یکی از اعضای سازمان ملل منعقد می کند در اسرع وقت در دبیرخانه سازمان ملل به ثبت برسد.
سفیر انگلیس تاکید کرد:« این اقدام هرگونه ابهامی را در خصوص جنبه قانونی الزام آور و برگشت ناپذیر توافقی را  که نخست وزیر (‌دیوید کامرون ) منعقد کرد در زمینه حقوق بین المللی رفع می کند.
این توافق بیست و سوم ژوئن آینده هنگامی که انگلیس از طریق همه پرسی درباره باقی ماندن در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کند اجرایی خواهد شد.
رهبران اروپایی پس از نشست های فشرده ای جمعه گذشته توانستند درباره درخواست های  اصلاحاتی که دیوید کامرون در تلاش برای باقی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا مطرح کرده است به توافق برسند.
این مسئله قرار است اکنون به همه پرسی گذاشته شود که برای ۲۳ ژوئن تعیین شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.