​خبرهای تازه برای سپرده گذاران ثامن الحجج

سقف مبالغ قابل پرداخت به سپرده گذاران تعاونی اعتباری ثامن الحجج تا قبل از پایان سال جاری بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

در ادامه پرداخت وجوه سپرده گذاران تعاونی اعتباری ثامن الحجج که از دهه فجر از سوی بانک پارسیان شروع شده است، سقف مبالغ قابل پرداخت به سپرده گذاران را افزایش داد.
بر اساس آنچه که طبق دستورالعمل بانک مرکزی در دستور کار بانک پارسیان قرار گرفت، قرار بر تعیین تکلیف سپرده گذاران خرد و تا سقف سه، پنج و ۱۰ میلیون تومان بود. که البته این روند هم از ۱۳ بهمن ماه و بر اساس زمانبندی و شماره کارت ملی سپرده گذاران آغاز شد.
اما در ادامه و برای تسریع پرداخت وجوه و تعیین تکلیف سپرده گذاران به تدریج زمانبندی برای سپرده های تا سه میلیون تومان برداشته و زمان پرداخت وجوه تا ۱۰ میلیون تومان هم به دوره ای زودتر از موعد ابتدایی تغییر کرد.
این در حالی است که بانک مرکزی در تازه ترین اطلاعیه خود از تغییرات جدیدی خبر داده است. آنطور که پیش تر نیز مدیر عامل بانک پارسیان اعلام کرده بود، تا قبل از پایان سال جاری سقف های تسویه و پرداخت حساب ها افزایش خواهد یافت.
بر این اساس به منظور تسریع در فرآیند بازپرداخت وجوه سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج، مقرر شده است طی هفته‌ آینده و در چارچوب شیوه نامه بانک مرکزی و برنامه زمان بندی اعلام شده در اطلاعیه بانک عامل، سقف مبالغ قابل پرداخت به ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان خواهد رسید.
سپرده‌ گذاران واجد شرایطی که مانده حساب های آنان تا سقف ۲۰ میلیون تومان باشد، می توانند ضمن بستن حساب های خود در تعاونی، نسبت به اخذ گواهی تسویه حساب اقدام و پس از مراجعه به بانک عامل،حداکثر تا سقف مبلغ تعیین شده به ازای هر مشتری دریافت کنند.
باید یادآوری شد که فرآیند ارزیابی املاک و مستغلات این تعاونی آغاز شده است و پس از مشخص شدن میزان منابع حاصل از اعطای تسهیلات به پشتوانه این وثایق، نسبت به پرداخت مبالغ بالاتر برنامه ریزی‌ و اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.
تعاونی اعتباری ثامن الحجج از جمله موسسات غیرمجازی بود که چندی پیش در عملکرد خود دچار مشکل شد و با مسایلی که برای آن پیش آمد در نهایت بانک مرکزی و دستگاههای ذیربط تصمیم به واگذاری تعهدات این موسسه بانک پارسیان گرفتند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.