ارزیابی‌های کارشناسی بانک ملی ایران باید به یک «معیار» تبدیل شود

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: ارزیابی‌های کارشناسان بانک ملی ایران از اموال و ماشین‌آلات باید به معیاری برای ارزیابی سایر کارشناسان تبدیل شود.

محمود شایان در مراسم افتتاحیه دوره ارزیابی اموال منقول و غیرمنقول و همسان‌سازی ارزیابی‌ها که با حضور جمعی از مدیران ارشد، کارشناسان و ارزیابان بانک برگزار شد، با بیان این که ارزیابی عرصه و اعیان و ماشین‌آلات، مبنای تصمیم‌گیری‌های مهم و اساسی در بانک است، اظهار کرد: نظر کارشناس ارزیابی از شروع یک پرونده تسهیلات در آن دخیل است و اثر آن تا سال‌ها پس از پرداخت یا عدم پرداخت تسهیلات باقی خواهد ماند.
وی افزود: ارزیابان، امین مردم و مسئولان بانک هستند، به همین دلیل هم بانک و هم مشتری از ارزیابان انتظار دارند که منصفانه و با عدالت رفتار کنند.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که باید برای ارزیابی اموال یک مبنای مشخص در قیمت‌گذاری ایجاد شود، افزود: این معیار می‌تواند مرجعی برای همه سازمان‌ها و نهادها باشد و از دیدگاه من با صبغه کارشناسی و توانایی‌های ارزیابان بانک ملی ایران، ارزیابی‌های این بانک می‌تواند به معیاری واحد تبدیل شود.
در این مراسم، داوود ملک‌نیا رئیس اداره کل آموزش بانک ملی ایران نیز با بیان این که برگزاری این دوره برای بانک بسیار با اهمیت است، گفت: ارزیابی درست و کارشناسی اموال در کاهش ریسک اعتباری و عملیاتی و نیز مطالبات معوق بانک بسیار موثر است.
هادی نیک‌قلب رئیس اداره کل ارزیابی و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به این که مدرسان با تجربه و توانمندی برای حضور در این دوره دعوت شده‌اند، گفت: گاه تفاوت‌های زیادی در گزارش‌های کارشناسی دیده می‌شد، اما با برگزاری این دوره‌ها تلاش می‌شود دیدگاه‌ها به هم نزدیک شود.
وی اظهار کرد: نبود اطلاعات کافی در واحدها باعث ارزیابی‌های ناصحیح می‌شود، از این رو تعامل میان کارشناس ثبت، کارشناس رسمی دادگستری و کارشناس بانک می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.