​ارتکاب جرم با استفاده از مودم همسایه

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که با هک وای فای مودم همسایه خود اقدام به سرقت اطلاعات در فضای مجازی می کرد.

سرهنگ "سیدموسی حسینی" اظهارداشت: چندی پیش چندین پرونده به پلیس فتا ارجاء شد که شاکیان آن همگی از یک سایت، نرم افزارهای مختلفی را دانلود کرده بودند.
وی ادامه داد: شاکیان این پرونده بلافاصله پس از نصب این نرم افزارها بر روی سیستم های خود، اطلاعات حساب بانکی و ایمیل های آنها به سرقت رفته و در ادامه اقدام به خرید های اینترنتی از طریق حساب های این افراد و سوء استفاده از اطلاعات ایمیل های این افراد توسط فردی ناشناس شده بود.
رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: با بررسی های فنی توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد تمامی نرم افزارهای ارائه شده در این سایت حامل بدافزارهایی می باشند که افراد به محض نصب این نرم افزارها بر روی سیستم های خود به صورت خودکار اقدام به ارسال تمامی فعالیت های صورت پذیرفته در سیستم قربانی برای مجرم می کرده است.
حسینی افزود: در تحقیقات ابتدایی به شخصی برخورد کردیم که مدعی شد از این موضوعات بی اطلاع است و در طی بررسی اینترنت مورد استفاده، متوجه شدیم یکی از همسایه ها  با هک سیستم اینترنت وای فای این فرد اقدام به طراحی سایت و سوء استفاده می کرده که بلافاصله پس از شناسایی، متهم دستگیر و روانه زندان شد.
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: یکی از عوامل تحریک کننده در ارتکاب این جرم توسط متهم استفاده از وای فای غیر می باشد که متهم این جرات را به خود داده که از این اینترنت جهت تحقق اهداف سوء خود استفاده کند.
حسینی ابراز داشت: استفاده از رمزهای ساده برای وای فای راه را برای سوء استفاده فرصت طلبان باز کرده و گاها مشکلات جبران ناپذیری را برای افرادی که در این زمینه سهل انگاری می کنند به وجود می آورد.
وی از شهروندان درخواست کرد: در هنگام دانلود نرم افزارها به اعتبار سایت که همان وجود لوگوی enamad در داخل سایت و ثبت آن سایت در samandehi.ir می باشد دقت کنند

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.